Gode tall for Strømmen
Nye Strømmen Storsenter har omsatt for 313 millioner kroner i løpet av de første fem ukene etter nyåpningen, og mer enn 600.000 kunder har vært innom senteret.
- Vi var optimistiske på forhånd, men disse tallene er høyere enn vi hadde trodd, sier senterdirektør på Strømmen Storsenter, Per Kristian Trøen.
Av de 600.000 kundene har mange kommet fra Oslo, noe som også har vært en del av målsettingen til Strømmen Storsenter. Før åpningen uttalte man nemlig at man ønsket seg kunder fra nettopp hovedstaden, ved å satse stort på mote, sport og interiør.
- Det er ingen tvil om at nye Strømmen Storsenter slår an blant kundene, og vi har spesielt merket en stor tilstrømning av kunder fra Oslo vest, som har brutt den for mange psykologiske barrieren mellom Oslo og Romerike, sier senterdirektøren.
Overfor rb.no er Trøen imidlertid klar på at salget er på det nivået det bør være etter den satsingen som er gjort, og han legger ikke skjul på at det er butikker på senteret som trenger litt mer tid på å jobbe seg inn i markedet.
- Nyhetens interesse spiller inn, men da er det viktig for oss å levere slik at de får lyst til å komme tilbake. Vi tror vi har klart det. Mange skryter av både butikkutvalg og senterutformingen, sier Trøen, som mener senteret bør passere 400 millioner i omsetning i desember.
80 av de 203 butikkene på Strømmen Storsenter er moteforretninger, og også når det gjelder sport er man godt forspent, med XXL, G-Sport, Norrøna, Anton Sport og Löplabbet under samme tak. Nye spisestedkonsepter med italiensk og asiatisk meny, har slått meget godt an hos kundene. Restauranten Eataly har positivt overrasket eierne Umoe Gruppen (som står bak Burger King, T.G.I. og Cafe Opus i Norge), og har blitt en "snakkis" i kjøpesenterbransjen. Også små nisjebutikker som fiskebutikken Sjøveien og ostebutikken Den blinde Ku har fått plass på kjøpesenteret.
Kunder fra Oslo
Av de 600.000 kundene har mange kommet fra Oslo, noe som også har vært en del av målsettingen til Strømmen Storsenter. Før åpningen uttalte man nemlig at man ønsket seg kunder fra nettopp hovedstaden, ved å satse stort på mote, sport og interiør.
- Det er ingen tvil om at nye Strømmen Storsenter slår an blant kundene, og vi har spesielt merket en stor tilstrømning av kunder fra Oslo vest, som har brutt den for mange psykologiske barrieren mellom Oslo og Romerike, sier senterdirektøren.
- Må levere
Overfor rb.no er Trøen imidlertid klar på at salget er på det nivået det bør være etter den satsingen som er gjort, og han legger ikke skjul på at det er butikker på senteret som trenger litt mer tid på å jobbe seg inn i markedet.
- Nyhetens interesse spiller inn, men da er det viktig for oss å levere slik at de får lyst til å komme tilbake. Vi tror vi har klart det. Mange skryter av både butikkutvalg og senterutformingen, sier Trøen, som mener senteret bør passere 400 millioner i omsetning i desember.
Nye matkonsept
80 av de 203 butikkene på Strømmen Storsenter er moteforretninger, og også når det gjelder sport er man godt forspent, med XXL, G-Sport, Norrøna, Anton Sport og Löplabbet under samme tak. Nye spisestedkonsepter med italiensk og asiatisk meny, har slått meget godt an hos kundene. Restauranten Eataly har positivt overrasket eierne Umoe Gruppen (som står bak Burger King, T.G.I. og Cafe Opus i Norge), og har blitt en "snakkis" i kjøpesenterbransjen. Også små nisjebutikker som fiskebutikken Sjøveien og ostebutikken Den blinde Ku har fått plass på kjøpesenteret.