Konsernsjef Runar Hollevik (tv) i NorgesGruppen, og Terje Systad, leder for Gigaboks.
Konsernsjef Runar Hollevik (tv) i NorgesGruppen, og Terje Systad, leder for Gigaboks.

Ny storhandelskjede lansert

NorgesGruppen vil i løpet av våren lansere en storhandelskjede som skal tilby noe nytt og annerledes til dagens varehandel. Navnet er Gigaboks, og konseptet beskrives som lagerbutikker.

Publisert

Gjennom salg av varer i store forpakninger, nyttige faghandelsprodukter og spennende partier skal NorgesGruppens gi kunden en ny type handleopplevelse.

Første butikk i den nye Gigaboks-kjeden blir i storhandelsdelen av Metro Senter på Lørenskog. Det jobbes med flere lokasjoner, og dersom kundene liker det nye kjedekonseptet er ambisjonen å ha rundt 10 butikker innen 2025.

Vareutvalg og eksponering vil skille seg ut fra dagens butikker og gi kunden nye idéer og praktiske løsninger for å få hverdagen til å gå opp. Kvalitet og merkevarer til en god pris vil kjennetegne vareutvalget. Målet er at butikkene blir en destinasjon for storhandleren og storfamilien som er ute etter varer og pakningsstørrelser de ikke finner i vanlige dagligvarebutikker.

- Vi ønsker å gi nordmenn gode handleopplevelser gjennom et lagerbutikk-konsept som tilbyr store forpakninger og spennende merkevarer av god kvalitet og til en god pris. Vi mener ingen har det vi skal etablere i Norge i dag, uttaler konsernsjef Runar Hollevik.

Det nye konseptet vil bidra til økt butikkmangfold og styrket konkurranse om daglige forbruksvarer.

Butikkene vil lokaliseres på sentrale beliggenheter med god parkering, i nærheten av store byer. De vil ha en størrelse på omkring 2500 m2, med vareeksponering i hovedsak direkte fra pall og «binger».

Powered by Labrador CMS