Get Inspired var overlykkelige prisvinnere. Silje og Sindre Landevåg til høyre.

Get Inspired kåret til Årets nettbutikk

I konkurranse med 1.100 andre norske nettbutikker er Get Inspired blitt kåret til Årets nettbutikk. Prisen er den gjeveste prisen i norsk netthandel.

Publisert

Prisen 'Årets nettbutikk' ble delt ut under logistikk- og netthandelsdagen LOAD.16 torsdag kveld, der juryen trakk frem blant annet Get Inspireds gode kundeservice, gode nettsider og store gjennomføringsevne. Juryen mener også at dette er en nettbutikk med prosesser som hele tiden er i forkant.

Get Inspired ble etablert i 2009 og er i dag en av de virkelig store leverandørene av treningstøy til jenter. Daglig leder og grunder Sindre Landevåg ble svært glad over å få utmerkelsen Årets nettbutikk.

– Vi er helt i ekstase! Tenk at vi endelig har klart det. Våre ansatte danner et fantastisk team som har jobbet knallhardt og målrettet over flere år for denne prisen. Det er mange bidragsyterne bak seieren - så det er ekstra godt å dele denne prisen med alle i bedriften. Jeg må også takke Trollweb som har bidratt til alle døgnets tider med sin kompetanse innen netthandel, sier Landevåg.

To øvrige priser

2train vant prisen som Årets nykommer. F.v.: Kjartan Bjørkvold og Grethe Kristine Kraugerud.

I tillegg til Årets nettbutikk ble det delt ut to andre priser under LOAD.16. Den ene var Årets nykommer, som ble 2train. De fikk prisen for å ha etablert seg på kort tid i et marked med sterk konkurranse og for at personlig engasjement gir kundene en unik kundeopplevelse.

Kolonial.no fikk juryens spesialpris: Årets veiviser. CEO Karl Munthe-Kaas (t.v.) med noen av sine gode kolleger.

Den siste prisen var en overraskelse fra juryen, som på egenhånd valgte å opprette prisen Årets veiviser. Denne prisen gikk til Kolonial.no - en aktør som har satset og tatt noen modige valg. Juryen mener Kolonial.no har utnyttet timingen i markedet til det fulle, satset hardt på sin digitale strategi og jobbet systematisk for å møte kundenes forventning.

– Temaet for LOAD.16 var 'Raise the bar', altså at vi skal heve standarden til norsk netthandel noen ytterligere hakk. Det er forbedringspotensial. Samtidig viser bredden i årets netthandelspriser at norske nettbutikker gjør det bra, og at det fortsatt er mulig å etablere gode konsepter som raskt blir omfavnet av kundene. Måtte det inspirere andre som ønsker å etablere sin egen nettbutikk, sier konserndirektør for e-handel, Gunnar Henriksen i Posten Norge.

Juryen

Eivind Savio – Fagansvarlig for digital analyse KnowIt Expirience

Bente Sollid Storehaug – CEO ESV Digital, Nordic

Ole Petter Nyhaug - Partner and Creative Director  Opinion Norge AS

Erik Kulterud, Partner manager Klarna.

Ingvild Moen - Digital advisor in social media at Resonate AS

Johan Holgersson - SVP Marketing & Director e-Labs, eCommerce Division Bring

Netthandelsprisene

Siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene

Alle nettbutikkene som får en stemme i nominasjonskampanjen kvalifiserer seg videre til de jurybestemte prisene.

LOAD er Norges største e-handelskonferanse.

Powered by Labrador CMS