Etter én måneds byggetid åpnet i går Norrøna sin flaggskipbutikk i München.

Norrøna åpnet flaggskipbutikk i München – stepping stone til Alpene

Norrøna åpnet i går sin nye flaggskipbutikk in München, merkevarens mest ambisiøse butikkprosjekt så langt.

Publisert

Butikken vil med sin beliggenhet i Bayern i Sør-Tyskland fungere som en step stone til Alpene for Norrøna.

Butikken har service- og reparasjonssenter.

Norrøna har brukt flere år på å finne den riktige lokaliseringen i München. Flaggskipbutikken ligger i handlegaten Sendlinger Strasse og fyller 500 kvadratmeter over tre etasjer.

– Det er ikke hver dag norske retailere åpner butikker i Tyskland. Vi vil tilby et unikt servicesenter, areal for events, glimrende kundeservice og mye storytelling. Og selvsagt de beste utendørsproduktene i verden, sier Norrøna-sjef Bård Kvamme.

Fokus på bærekraft

– Bærekraft er en del av vårt retail-DNA og alltid fremst i bevisstheten vår. Vi vil fortsette med å jakte på de mest bærekraftige løsningene når vi kontinuerlig utvikler retailkonseptet vårt, sier Kvamme. Og understreker:

– Når vi utvider Norrøna-universet, gjør vi fotavtrykket på miljøet så lite som mulig. Alle enkeltbeslutninger blir evaluert med stor S i bakhodet (S for sustainability, red. anm.). Alt fra det grønne energiselskapet som leverer strøm til butikken til det resirkulerte interiøret av metall som vi viser produktene våre på.

Én måneds byggetid

Så sent som 12. mai startet prosessen med å strippe lokalet helt ned for å bygge den nye butikken. Retail prosjektleder Raymond Skjevling uttalte:

– Det er alltid nervepirrende når du ser bygningens rå og gjemte hemmeligheter. Det var tilfelle i München også, men med et godt team løste vi utfordringene i raskt tempo.

Norrøna-sjef Bård Kvamme takker teamet som står bak åpningen, og i særdeleshet prosjektlederne:

– Dette er Norrønas beste prosjekt så langt, og vi kommer tilbake med mer, sier han.

Minimalisme og kompleksitet

Norrøna tror på minimalisme, men peker på at det ligger mye arbeid og teknisk funksjonalitet bak uttrykk som visuelt kan se enkle ut.

For å belyse detaljer har Norrøna tatt elementer fra den ikoniske Lofoten-jakka som de har laget kunst av og som synes i flaggskipbutikken i München.

Kundene kan se hele Norrøna-kolleksjonen mens de nyter en kopp eksklusiv Tim Wendelboe-kaffe.
Powered by Labrador CMS