KICKS åpner i dag flaggskipbutikk i Gallerian i Stockholm. (Foto: KICKS)

Kicks åpner gedigen flaggskipbutikk i Stockholm

KICKS åpner i dag dørene til sin nye flaggskipbutikk i Gallerian i Stockholm. Det er den største butikkinvesteringen i selskapets historie.

Publisert

Butikken har et areal på 1500 kvadratmeter spredt over tre etasjer. Her har KICKS investert i opplevelsesbasert handel, inkludert et bredere utvalg, et større utvalg av skjønnhetsbehandlinger og mer digital inspirasjon. Målet er å bringe kundeopplevelsen til neste nivå.

Kicks' nye flaggskipbutikk fyller tre etasjer i Gallerian.  (Foto: KICKS)

Skjønnhetsbehandlinger

KICKS' flaggskipbutikk i Gallerian øker tilbudet av skjønnhetsbehandlinger. Unikt i butikken er for eksempel muligheten for hudpleiebehandlinger hos Dermalogica og Exuviance og hårstyling i Björn Axens nye konseptbutikk. KICKS lanserer også tjenesten personlig ‘skjønnhetsshopper’ i butikken, og tilbyr flere makeup-tjenester som kontinuerlig tilpasses til sesong, helligdager og trender. Butikken har også en Nail Bar og en Brow Bar. Alle tjenester kan bestilles online via Kicks’ beauty-tjenester.

230 varemerker

Den nye flaggskipbutikken tilbyr et bredere utvalg med flere nye merker. Flere av av dem bruker KICKS for lansering i Norden. Det er totalt 230 varemerker i butikken

Freddy Sobin: – Målet med KICKS flaggskipbutikk Gallerian har vært å bringe kundeopplevelsen til neste nivå. (Foto: KICKS)

En annen ny funksjon i butikken er et ‘smart skap’ fra Instabox, hvor kundene enkelt og smidig kan hente ut pakker fra både KICKS og andre netthandelsselskaper. I tillegg er det et digitalt speil der kundene kan ta selfies og dele direkte i sosiale medier.

Kundeopplevelsen til neste nivå

– Målet med KICKS flaggskipbutikk Gallerian har vært å bringe kundeopplevelsen til neste nivå, blant annet gjennom et unikt utvalg av skjønnhetsbehandlinger tilpasset en travel og urbane kunde, men også ved å legge til flere digitale elementer og styrke omnikanalkanaltilbudet. Nytt for Flagship Store Gallerian er at vi vil ha enda større fokus på hudpleie og profesjonell hårpleie. Alle medarbeidere innen hudpleie er trente hudterapeuter. Det er også ‘jättekult’ at vi utvider vårt sortiment med mange nye sterke merkevarer, ikke minst innen duft og makeup – to kategorier hvor KICKS historisk har vært stor og vil fortsette å være det, sier Freddy Sobin, adm. dir. i KICKS.

Unikt og vellykket forretningskonsept

KICKS har tidligere åpnet flaggskipbutikker i Malmö, Göteborg og Oslo. Ambisjonen med flaggskipbutikkene er å skape attraktive skjønnhetsdestinasjoner som gir kundene en inspirerende og personlig skjønnhetsopplevelse i form av et stort utvalg av skjønnhetsbehandlinger, et spennende utvalg og et inspirerende butikkmiljø som inkluderer digitale elementer og inspirasjon. Etableringen av det nye butikkonseptet med Flagship Store, har vist seg å bli en svært vellykket satsing, både fra kunde- og merkevareperspektiv, samt et salgsperspektiv, opplyser kjeden.

– I butikkene som vi har konvertert til flaggskip, ser vi både en markant økning i salget og en økt konvertering til kjøp. En generell trend er også at antall besøkende øker, at våre kunder bruker mer penger og at de oppholder seg lengre her enn i en tradisjonell butikk. Vi ser også at etterspørselen etter skjønnhetsbehandlinger som våre flaggskipbutikker tilbyr, øker jevnt, sier Freddy Sobin.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS