Flagship-butikken i GlasMagasinet har både prestisjemerker og kontemporære merker. (Foto: Kicks)

Kicks åpner første flagskipbutikk i Norge

I dag åpner Kicks GlasMagasinet i Oslo. Butikken er startskuddet for satsningen på eksklusive flagskipbutikker i Norge.

Publisert

Den 550 kvadratmeter store butikken vil ha Nordens største bredde av skjønnhetsprodukter og et helt nytt samarbeid med makeupartisten og sosiale mediepersonligheten Linda Hallberg, opplyser Kicks i en pressemelding.

Luksus og budsjett

Butikken vil dessuten ha egen nail bar, brow bar, makeupstudio og behandlingsrom.

Kunden finner prestisje-merker som Jo Malone, La Mer, Frédéric Malle, By Terry, Laura Mercier og Hermès sammen med kontemporære merker som Buxom, Smashbox, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills og LH Cosmetics fra Linda Hallberg.

Beautysessions og demonstrasjoner

Butikken i GlasMagasinet skal også arrangere forskjellige aktiviteter; Her kan kunder ta del i beautysessions og demonstrasjoner, samt hente inspirasjon og praktiske tips.

– Vår ambisjon er å skape et skjønnhetspalass der kunden får en helhetsopplevelse for alle sanser, samtidig som det digitale og fysiske møtes. I tillegg til å ha et unikt shoppingmiljø i butikken, kan vi tilby over 25 000 produkter fra 300 merker via vår praktiske og prisbelønte e-handel, sier Zrinka Wergeland, Head of Marketing i KICKS, i pressemeldingen.

Siden starten i 1991 har Kicks vokst fra tre til nærmere 250 butikker i Sverige, Norge og Finland. Kicks er i dag Nordens største skjønnhetskjede gjennom sitt butikknett og sin e-handel.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS