Meta åpner sin første butikk 9. mai.

Facebook-eier åpner fysisk butikk – presenterer metaverset

I Meta sin nye butikk skal kundene se koblingen mellom selskapets fysiske produkter og metaverset.

Publisert

9. mai åpner Facebooks eierselskap Meta en fysisk butikk, ikke særlig stor: 150 m2, i Burlingame, California.

Sjef for Meta Store, Martin Gilliard, uttaler:

– Vi selger ikke metaverset i Meta Store, men forhåpentlig vil mennesker lære mer om produktene våre og hvordan de en knyttet til metaverset.

I butikken skal kundene se koblingen mellom produktene og metaverset.

I butikken får kundene se og prøve Meta Portal, Ray Ban Stories og Meta Quest 2.

Meta har også etablert en nettbutikk på meta.com hvor alle deres varer kan kjøpes.

Meta skriver at de ønsker at kundene skal kunne interagere, ta opp varer og kjenne på dem. Man skal kunne prøve ut varianter av Ray Bans med ulike glass, farger og design.

Ray Ban Stories

I Meta Portal kan man kontakte en butikkmedarbeider gjennom videosamtale.

Meta Quest 2 innebærer en videovegg hvor man kan undersøke varer og tilbehør.

Butikken inneholder også en stor, kurvet demo-vegg hvor kundene kan prøve Beat Saber, GOLF+ og Real VR Fishing.

Meta Quest 2
Powered by Labrador CMS