EuroShop ble sist avholdt i februar 2020, rett før pandemiutbruddet. Om et drøyt halvår arrangeres verdens største retailmesse på ny.
EuroShop ble sist avholdt i februar 2020, rett før pandemiutbruddet. Om et drøyt halvår arrangeres verdens største retailmesse på ny.

EuroShop: Norsk paviljong på verdens største retailmesse

Fra 26. februar til 2. mars 2023 er det igjen klart for den store retailmessen EuroShop i Düsseldorf. EuroShop er verdens største messe for retailbransjen, og Norsk-Tysk Handelskammer planlegger en norsk paviljong med Retailmagasinet som partner.

Publisert

Korona har vært med på å sette fart på digitalisering, også innenfor detaljhandel. Norge ligger et stykke foran Tyskland når det kommer til digitalisering, noe som gjør at det er et stort potensial for norske bedrifter i Tyskland, og interessen for digitale løsninger er enorm.

- Vi ser at korona har vært med på å sette fart på digitaliseringen i Tyskland, forteller Susanne Hawkins, prosjektleder for den norske paviljongen ved Norsk-Tysk Handelskammer.

- Endringen er tydelig merkbar. Det er nå mulig å betale med kort nesten overalt, noe som tidligere ikke var tilfelle. Bedrifter utvider også sine tjenester ved hjelp av apper, og netthandelen har bare fortsatt å øke, fortsetter hun.

Også på kommende EuroShop forventes et høyt antall utstillere og besøkende fra hele verden.
Også på kommende EuroShop forventes et høyt antall utstillere og besøkende fra hele verden.

Fra 2020 til 2021 var økningen i netthandelen i Tyskland på hele 19 prosent. Alt dette er med på å påvirke behovet for nye løsninger for energisparing og bærekraft samt nye digitale verktøy. På EuroShop kan bedrifter fra hele verden treffes for å finne slike nye løsninger samt skape nye forbindelser innen retailbransjen.

Norsk paviljong

- Vi deltar på EuroShop fordi vi her møter kunder samt teknologi- og distribusjonspartnere fra hele verden. Som leverandør av software for optimalisering av retailkjeder, er dette også et arrangement hvor vi kan orientere oss om andre initiativ og trender, forteller Espen Thømming, Director Partner Sales, Link Retail.

Viktige temaer for EuroShop 2023 vil være Seamless Store, Analytics, AI, Mobile Payment og Connected Retail. Dette som kan høres ut som en liste med digitale buzzwords, er også noen av de viktigste nåværende og fremtidige utfordringene for kundeforhold. Forholdet mellom kjøpere og selgere, kunder og merkevarer vil bli revolusjonert gjennom digitalisering av kommunikasjon og interaksjon via omnikanal og big data. Dette vil gjøre at shopping vil bli en høyteknologisk opplevelse.

Viktige temaer for EuroShop 2023 vil være Seamless Store, Analytics, AI, Mobile Payment og Connected Retail.
Viktige temaer for EuroShop 2023 vil være Seamless Store, Analytics, AI, Mobile Payment og Connected Retail.

Men også den klassiske detaljhandelen utvikler seg raskt. Utstillerne i Retail Technology-hallene er med på å forme perspektiver og fremtidige felt innen detaljhandel gjennom drivkraften til intelligent teknologi.

Susanne Hawkins ved Norsk-Tysk Handelskammer er allerede godt i gang med planleggingen av den norske paviljongen og ønsker å komme i kontakt med norske bedrifter som er interesserte i å delta på messen.

Mer informasjon og kontaktinformasjon finner du her: https://norwegen.ahk.de/euroshop-2023

Powered by Labrador CMS