Ill. foto: Europris på Kirkenær i Grue. Foto: Nils Vanebo
Ill. foto: Europris på Kirkenær i Grue. Foto: Nils Vanebo

Europris vokser raskere enn bransjesnittet

Europris' omsetning vokser med 10 prosent, 4,5 prosentpoeng høyere enn bransjesnittet.

Publisert

Europris hadde i første halvår en omsetning på 1.248 millioner kroner, noe som er 13 prosent høyere enn andre halvår i fjor. Justert EBITDA ble på 191 millioner, 23 millioner høyere enn halvåret før.

Omsetningen i andre kvartal økte med 10 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor, 4,5 prosentpoeng høyere enn bransjesnittet. Justert for at andre kvartal i år hadde tre flere salgsdager enn samme kvartal i fjor, var veksten på 5,6 prosent.

Europris åpnet én ny butikk i første kvartal, og hele seks i andre kvartal. Gjennom hele 2016 vil Europris åpne tolv nye butikker og avvikle én.

– Vi har beholdt vårt momentum på topplinja i andre kvartal. Vi gjør det bedre enn markedet ved å ha gjennomført våre planer med suksess, sier Pål Wibe som er toppsjef for Europris.

Europris presenterte nylig sine planer for en nytt gigantlager i Moss.

Powered by Labrador CMS