VEKST: Europris fortsetter å vokse. Foto: Europris

Europris vokser videre

Europris fortsetter å vokse og leverer et solid resultat for tredje kvartal. Europris viser en sterk fremgang i områder som er spesielt preget av oljeprisfall og dempet økonomisk vekst.

Publisert

Europris solgte varer for 1,135 milliarder kroner i tredje kvartal, tilsvarende en økning på 7,6 prosent fra samme kvartal i fjor. Resultat etter skatt endte på 75 millioner kroner i kvartalet, eller om lag en dobling fra fjorårets resultat for tredje kvartal på 38 millioner kroner.

Europris har i kvartalet gjennomført en rekke vellykkede lanseringer, blant annet av garn og herreundertøy i bambus. Begge kategorier har blitt godt mottatt av kundene. Europris fortsatte i kvartalet det omfattende moderniseringsprogrammet, og kjeden vil ved utgangen av 2015 ha gjennomført oppgradering av 75 prosent av kjedens butikker.

– Vi synes det er veldig gøy at kundene kommer strømmende til butikkene våre. Europris opplever vekst på bred front og vi har nå 227 butikker spredt over hele landet. Vi gir oss ikke med det. Det er nye tider i norsk økonomi og Europris ønsker å gi den norske befolkningen et bredt tilbud av kvalitetsvarer til en lav pris. Vi ser positive effekter av dette i Rogaland-regionen, sier konsernsjef Pål Wibe, ifølge en pressemelding.

Salget i årets første tre kvartaler utgjorde 3,22 milliarder kroner, mens resultatet etter skatt endte på 91 millioner kroner.

 

Powered by Labrador CMS