NYÅPNING: Klare for nyåpning i Kvala Senter. Fra venstre: Christoffer Yrke, Line Lilleskare, Ingeborg Vikre, Kirsten Holm, Camilla Skjold, Nina Alise Haugsnes, Paula Roderiguez og butikksjef Jim Casper Mortensen. Foto: Europris

Ikke til å kjenne igjen

Europris-butikken i Kvala Senter gjenåpner etter utvidelse, ombygging og modernisering. Butikksjef Jim Casper Mortensen gleder seg til å kunne vise kundene den «nye» butikken.

Publisert

– Denne butikken er dessuten helt forandret i forhold til butikken slik den var før ombyggingen. Det blir som
natt og dag i forhold til tidligere. Butikken er blitt mye finere, mer oversiktlig og forenklet, stråler en fornøyd og optimistisk Jim Casper Mortensen, ifølge en pressemelding.

– Moderniseringen og ombyggingen blir et skikkelig løft for kundene, men også for oss ti som arbeider her. Vi har fått en butikk som er langt mer systematisk bygd opp med klarere kategorier i vareutvalget, og dermed en enklere og ryddigere
butikk å arbeide i. Det blir også mye lettere for kundene å finne fram til varene og tilbudene, sier butikksjefen.

Mange kunder har vært innom butikken mens ombyggingen har foregått, og det har vært bare positive tilbakemeldinger, ifølge butikksjefen. Kundene har hatt store forventninger til hvordan dette blir.

Jim Casper Mortensen begynte i Europris Kvala for to år siden, etter å ha vært 12 år i Rema 1000.

– Jeg trengte denne overgangen, og jeg har opplevd utrolig mye positivt. Europris-konseptet er sterkt sesongbasert,
jeg trengte nok det første året for å få dette skikkelig inn under huden, sier han.

Den nye butikken er på 1082 kvadratmeter mot tidligere 990.

Europris-kjeden åpnet i 2017 11 nye butikker, 8 flyttet til nye lokaler, mens 22 butikker ble bygget om og modernisert.

– Dette er det største omfanget av moderniseringer og oppgraderinger i Europris sin historie, fremholder administrerende direktør Pål Wibe i Europris. – Den høye takten opprettholdes i 2018.

Europris vokste i 2016 betydelig mer enn markedet for øvrig, og kjeden hadde i 2016 en total vekst på 7,7 % og en sammenliknbar vekst på 4,1%. Lavprissegmentet som Europris er en del av, har tatt markedsandeler hvert eneste år i Norge de siste 17 årene.

– Europris har slått markedet hvert eneste år de siste 11 årene, og ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette, sier en smilende Europris-sjef.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS