
Europas største parfymerikjede til Norge
Douglas, Europas største parfymerikjede, åpner dørene til sin første butikk i Norge i november.
Den første butikken bygges i Bogstadveien, blir landets største enkeltstående parfymeri og Douglas’ viktigste pilotbutikk i Europa, ifølge en pressemelding.
– Vår oppgave er å skape noe helt nytt i markedet. Vi har med oss banebrytende teknologi og Europas største vareutvalg til konkurransedyktige priser. Dette vil endre det norske kosmetikkmarkedet fullstendig, sier Thor Hauge, administrerende direktør i Douglas, ifølge pressemeldingen.
Nordmenn ligger helt i toppen i verden når det gjelder forbruk av kosmetikkprodukter per innbygger, også utover Tax Free. Det er primært netthandelen som vokser, skriver Douglas.
– Nordmenn er kjøpesterke og elsker å ta i bruk ny teknologi. Det er grunnen til at Norge er valgt som testmarked for utvikling av fremtidens handelsløsninger, sier Hauge.
– Kunder forventer tilgjengelighet 24/7. Kunder ønsker selv å bestemme hvordan, når og hvor de skal hente informasjon, få rådgivning og handle. Vår teknologi legger til rette for å imøtekomme kundens ønsker og gjør at vi kan gjenkjenne kundens preferanser.
Douglas Norge har som mål å bli markedsleder både på nett og i butikk. For å lykkes skal de ta i bruk avansert teknologi for å kunne gi riktige råd og anbefalinger til den enkelte kunden.
– Vi vil være en annerledesaktør, en møteplass for opplevelser, inspirasjon, rådgivning og handel i butikker og på nett, sier Hauge.
Flaggskipet i Bogstadveien i Oslo får to etasjer med produkter og tjenester innen make-up, duft og hår- og hudpleie. Dørene åpner offisielt i mars 2015, men lokalene brukes til livetesting med pop-ups og julesalg allerede fra november.