StrongPoint stilte i år på stands sammen med partnere.

StrongPoint rapporterer fra årets EuroCIS

Her er StrongPoints inntrykk fra EuroCIS i Düsseldorf som i år gikk som en del av EuroShop.

Gisle Elvebakken er adm. dir. i StrongPoint Norge.

Av Gisle Elvebakken, adm. dir. i StrongPoint Norge

EuroCIS i Düsseldorf er en årlig sammenkomst for retail, hvor leverandører av teknologi møter detaljhandel fra hele Europa. EuroCIS er hvert tredje år del av EuroShop, som er verdens største messe for retail hvor man blant annet kan finne alt innen teknologi, butikkutstyr, profilering, design, lys, kjøl og frys.

StrongPoint har tidligere hatt egen stand, men valgte i år å stille ut løsninger sammen med sine partnere Microsoft, Zebra, HP, Pricer og Hörmann.

• Microsoft – Netthandelsløsninger av dagligvare innen plukk og leveranse

• Zebra – Selvbetjente kasser for dagligvare (SCO)

• HP – Programvare til selvbetjente kasser

• Pricer – Elektroniske hylleetiketter (ESL)

StrongPoint på Hörmann sin stand.

• Hörmann – AutoStore Micro-fulfullment (MFC) for automatisk robot-plukk og henteskap

EuroShop er stort og gir mange inntrykk, og noen synspunkt vi sitter igjen med:

• EuroShop er tilbake etter pandemien med 1.800 utstillere og 80.000 besøkende, og samler til fem dager dedikert for teknologi, utstyr og løsninger innen handel.

• Utviklingen har ikke stått stille, men vi kan se få nye potensielt «disruptive» teknologier, konsepter og hypes. Digitalisering, automatisering og selvbetjening er ikke lengre nytt, men løsningene har modnet de siste årene med støtte av teknologi fra selskaper som Microsoft og Google.

StrongPoint tilbyr den utvidede rolle som rådgiver og systemintegrator, hvor retailere kan forholde seg til kun én aktør.

• «Framtidens butikk» nærmer seg, og levedyktige løsninger synes å være de som er kostnadsbesparende og skaper reell verdi innen operasjonell effektivitet. Eksempler er kamerabaserte løsninger som benytter AI-teknologi og maskinlæring for å optimalisere vareflyt og lager, redusere svinn, øke kundetilfredshet samt «autonome» butikker.

• E-handel vil på lengre sikt oppnå større markedsandel og lønnsomhet. Økningen vil føre med seg stadig mer effektive operasjonelle løsninger, både innenfor plukk (fulfillment) og leveranse (last mile).

• EuroShop viser et stort landskap med mange tilsynelatende like løsninger innen selvbetjente kasser (SCO), elektroniske hylleetiketter (ESL), Click & Collect henteskap, kontanthåndtering og autonome butikker. Denne overfloden av teknologi gjør det vanskelig å orientere og forholde seg til mange ulike leverandører. StrongPoint vil tilby en utvidet rolle som rådgiver og systemintegrator, hvor retailere kan forholde seg til kun en aktør for å teste ny teknologi, installasjon, service og support.

StrongPoint stands med partnere var en suksess, og vi ser fram til å følge opp nye leads og dele våre inntrykk både internt og med kunder.

Powered by Labrador CMS