Sitoo har hatt rask vekst i Sverige og Danmark, og nå står Norge for tur.

Embriq tar Sitoo inn på det norske markedet

Embriq er eksklusiv partner for Sitoo og skal representere dem i Norge. Sammen skal de levere Unified Commerce-løsninger til norske retailere.

Publisert

I tillegg til Sitoo og Embriq deltar også GOCi et trekantsamarbeid ut mot kundene, primært ved å sette opp integrasjoner mot ERP.

Varehandelen er den største bransjen Embriq betjener. Selskapet jobber som systemintegrator og hjelper norsk varehandel med å finne de beste løsningene ut i fra de behov de har.

Sitoo er partner på omnikanal, mens det er andre samarbeidspartnere på de to andre fokusområdene. Blant kjedene som bruker Sitoo i Norden er Filippa K og Nilsson Shoes.

Stein Rognerud, Customer Success Manager i Embriq, skal bidra til å styrke posisjonen til Sitoo på det norske markedet.

Rett løsning for hver kunde

Fakta om Embriq

Tjenesteintegrator og IT-driftsselskap.

Forretningsområder:

– IT Managed Services

– Services & Software

– IT Consulting

Eid av Hafslund før det ble solgt til Rejlers i 2015.

Solgt videre fra Rejlers til PE-selskapet Magnesium Capital LLP i fjor.

Blant kundene: Elkjøp, Berggård Amundsen, Voice Norge, Synoptikk og Sport Holding

Kontorer og datasentre i Norge og Sverige

380 millioner kroner i omsetning

220 ansatte

2200 brukere

Embriq har partneravtaler med en rekke systemleverandører. De finner løsninger som skal bidra til å styrke konkurransekraften for retailerne de har som kunder. Rollen er å bygge et økosystem av gode samarbeidspartnere på ulike områder ut mot kjedene.

– Vi finner den rette løsningen for hver kunde, sier Stein Rognerud.

Rognerud er en ringrev i norsk retail og har blant annet bakgrunn fra Zeta Display, Libris og Visma. Hans viktigste jobb i Embriq er å fronte Sitoo på det norske markedet.

Kjedene vurderer løsningene sine

Sitoo har hatt rask vekst i Sverige og Danmark, og nå står Norge for tur. Ved inngangen til 2020 startet de opp, men så kom koronaperioden.

– Vi har brukte denne perioden godt til å lære oss løsningen og hvordan den skal settes opp for nye kunder. Vi har jobbet med flere kunder og regner med en ketchupeffekt ved at vi får flere kjeder som kunder av Sitoo i tiden framover, sier Rognerud.

De mest aktuelle bransjene er de hvor unified commerce er ekstra viktig.

Koronatiden har fått mange kjeder til å tenke seg om. Investeringsviljen har økt. Selv om det koster å skifte løsning, vurderes mange kjeder nå alternativer.

– Flere retailere har gjennom koronatiden fått erfare at løsningene deres ikke er så fleksible og tilpasset dagens retail som de burde, sier Rognerud.

Ekte unified commerce

Embriq mener at Sitoo representerer nytenkning i bransjen som et ungt (etablert i 2015), fremadstormende og lettbent selskap.

– Løsningen er SaaS og programmert fra grunnen i en retailverden hvor det ikke er noe skille mellom fysisk handel og netthandel. Den er cloud native og innebærer ekte unified commerce, sier Stein Rognerud.

Med Sitoo skal retailere få en brukervennlig omnikanalløsning som det er lett å komme i gang med, til en konkurransedyktig pris.

POS er basert iOs-enheter som iPad.

Sitoo er programmert fra grunnen for en retailverden hvor det ikke er noe skille mellom fysisk handel og netthandel.
Powered by Labrador CMS