Administrerende direktør Fredrik Tønnesen i Elkjøp Norge spår rekord. (Foto: Elkjøp/Joakim Mangen)

– Black Friday blir større enn noensinne

Shopping-fenomenet Black Friday blir i år større enn noensinne, spår Elkjøp-sjefen.

Publisert

Kl. 00.01 natt til fredag går startskuddet for det som Elkjøp forventer vil bli den heftigste Black Friday noensinne i Norge.

På kun fem år har Black Friday gått fra å være et ukjent fenomen her i Norge, til å bli en av landets største handelsdager. Med dette i bakhodet, forventer jeg at vi kommer til å slå alle rekorder i år. Vi ser at kundene våre setter pris på Black Friday, både som en tjuvstart på julehandelen og som en anledning til å oppgradere hjemmene sine, sier administrerende direktør Fredrik Tønnesen i Elkjøp Norge i en pressemelding.

125 000 nettbesøkende på fem timer

I fjor opplevde Elkjøp et enormt trykk på nett fra midnatt, med 125 000 besøkende på kun fem timer.

Vi har ikke aldri opplevd slike tall, det var helt vilt, men jeg tror allikevel antall besøkende natt til fredag kan bli enda villere i år, sier Tønnesen, som er sikker på at omsetningsrekorden på en halv milliard vil slås i år.

Black Friday hele uken

Siden mandag har Elkjøp kjørt tilbud hver dag både i butikk og på nett.

For å minske kø og sikre at alle våre kunder får benyttet seg av tilbudene hos oss, har vi også i år valgt å spre kampanjen utover uken. Mandagen og tirsdagen har startet bra – pågangen fra kundene våre har vært stor over hele landet allerede, forteller Fredrik Tønnesen.

Forventer nordisk rekord

I fjor omsatte Elkjøp Nordic for 949 millioner kroner, og i år skal milliarden nås:

Uken har startet bra og vi er overbeviste om at vi kommer til å slå vår egen rekord fra i fjor og bikke over milliarden på fredag, sier Jaan Ivar Semlitsch, konsernsjef for Elkjøp Nordic.

På én dag handlet 383 000 elektronikkglade kunder over hele Norden, både på nett og i butikk.

Det at så mange valgte å komme innom oss i fjor i løpet av en dag, syns vi er utrolig moro. Det gjør oss stolte og ydmyke å vite at kundene i så stor grad har valgt oss når de hadde mange tilbud fra andre solide aktører å velge mellom, sier Semlitsch.

Tilbudene til Black Friday avsløres på nett onsdag kl. 20:00.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS