AVTALE: Elin Solbakken fra Nokas og Øivind Haakerud fra Europris er begge godt fornøyd med den nye avtalen. Foto: Nokas

Effektiviserer kontanthåndteringen

Europris har inngått avtale med Nokas om levering av Nokas’ autoCash-systemer. Avtalen som omfatter en stor del av kjedens egne butikker, skal effektivisere kontanthåndteringen hos Europris.

Publisert

Resultatet skal bli økt lønnsomhet og større sikkerhet for ansatte og verdier. Med de nye automatene på plass reduserer Europris store kostnader samtidig som betalingsfleksibilitet mot forbruker opprettholdes, hjeter det i en pressemelding fra Nokas.

De første autoCash automatene fra Nokas rulles ut i butikkene i februar 2016.

– Sammen med Nokas Cash Handling har vi klart å hente ut gode effekter ved å endre rutinene for kasseoppgjør og administrasjonen av kontanter ute i butikk. Med det nye systemet på plass har vi rett og slett ingen administrasjon av kontanter lenger. Nokas har i autoCash utviklet et produkt som kombinerer og fullt ut integrerer kontantautomater og oppgjørsløsninger slik vi ønsker det, sier salgs- og driftsdirektør Øyvind Haakerud i Europris, ifølge meldingen. 

Ifølge Haakerud har Europris til nå hatt for mye manuell oppfølging av kontanttransaksjonene. Med Nokas autoCash får de automatisert oppgjøret og avstemmingen av bankinnskudd.

– Dermed har vi korrekte tall til enhver tid. Dette sparer mye tid i den enkelte butikk og på regnskap, sier Haakerud. 

Ifølge salgsdirektør Retail & Bank i Nokas, Elin Solbakken, har det vært svært spennende og lærerikt å jobbe med Europris. 

– Vi har i prosessen opparbeidet en stor gjensidig tillit som prosjektet nyter godt av.Vi i Nokas har fått lov å komme tett innpå driften i Europris. Det har satt oss i stand til å måle konkrete effekter ved å legge om strukturene og rutinene på kontanthåndtering og sette opp de mest optimale løsningene. Vi takker for tilliten Europris har vist oss og ser med stor forventing frem til å realisere dette i februar, sier Solbakken.

 

Powered by Labrador CMS