Tomas Holmen, kjøpmann hos MENY, og Per Kristian Trøen, senterdirektør ved Strømmen Storsenter.

Første automatiserte hentestasjon for dagligvarer er åpnet

MENY har tatt i bruk Norges første automatiserte hentestasjon for dagligvarer på Strømmen Storsenter.

Publisert

StrongPoint introduserer nå en mer kostnadseffektiv måte å utlevere dagligvarer som er bestilt på nett, både for den enkelte butikk og kundene. Som første dagligvarekjede i Norge, har MENY Strømmen tatt i bruk en automatisert hentestasjon på Strømmen Storsenter.
– Vi må til en hver tid gjøre netthandelen enklest mulig for våre kunder. Med denne løsningen kan våre kunder enkelt hente sine ferdigpakkede varer, enten når de kjører forbi eller når de er ferdige å handle andre varer på storsenteret, sier Knut Nyløkken, netthandelssjef i MENY.

Slik fungerer systemet:

MENY plasserer varebestillingen i temperaturinndelte soner i hentestasjonen. Kunden mottar en kode på sin telefon, denne tastes inn på en skjerm på hentestasjonen. Dermed åpnes døren til den hylla der varene ligger. Hentestasjonen ligger praktisk til ved MENYs parkeringsplass på storsenteret.

Hentestasjonen tilfredsstiller kravene for oppbevaring av matvarer. Hvert kjøp blir lagret i en egen sikker sone, som ingen andre har tilgang til. Kunden får tilgang til sine varer ved å identifisere seg med en unik PIN-kode. Overvåking og logging av dørlåsene sikrer trygg oppbevaring av dagligvarene.

Hentestasjonen kan brukes utendørs og innendørs i temperaturer mellom -25 og +35°C.

Powered by Labrador CMS