Christian Skaarup Rasmussen begynner i nyopprettet stilling i Distribution Innovation.

Distribution Innovation ansetter CRO

Christian Skaarup Rasmussen ansatt som CRO i Schibsted-selskapet Distribution Innovation for å drive internasjonal vekst.

Teknologiselskapet Distribution Innovation (DI) satser internasjonalt og har ansatt Christian Skaarup Rasmussen (36) i den nyopprettede stillingen som Chief Revenue Officer (CRO).

Rasmussen har bakgrunn fra flere vekstselskaper, som ClevAir, Gelato Group og Xeneta, og kommer nå fra det grønne energiselskapet ECOHZ. Han blir en del av DIs ledergruppe med ansvar for blant annet vekst, marked og salg.

- Dette gleder jeg meg stort til. DI er et utrolig spennende teknologiselskap og beveger seg i en bransje med svært hurtige endringer, hvor netthandel og spesielt hjemlevering opplever en enorm vekst. Jeg ønsker å bidra til å posisjonere DI som en ledende aktør i Europa over de neste årene, og ser frem til å ta fatt på arbeidet sammen med resten av teamet for å realisere vekstpotensialet til det fulle, sier Rasmussen.

Teknologi i vekst

Distribution Innovation utvikler teknologi og tjenester innen distribusjon og logistikk og har siden oppstarten i 2001 opplevd suksess i Norden, spesielt med sine løsninger for netthandel og hjemlevering. Det Schibsted- og Amedia-eide selskapet står blant annet bak deler av teknologien for Helthjem og Morgenlevering, og en rekke andre tilsvarende selskaper i Norge, Sverige, og Finland.

Torbjørn Aamodt, administrerende direktør i DI, ser frem til å ønske Rasmussen velkommen:

- Jeg er svært takknemlig for at Christian har takket ja til å bli en del av DI. Han har en unik profil med bred kommersiell erfaring fra flere av de mest vellykkede vekstselskapene i det norske teknologilandskapet. Nå skal vi satse enda mer på å videreutvikle tjenestene våre og ta de ut i nye markeder, og Christian blir helt sentral i dette arbeidet.

Millionstøtte til grønne løsninger

DI ble nylig tildelt 16 millioner kroner fra Forskningsrådet for å optimalisere hjemlevering gjennom kunstig intelligens i samarbeid med Sintef og Amedia. Et av målene med prosjektet er å forbedre optimalisering av kjørerutene og dermed minimere Co2-utslipp og unødvendig ressursbruk.

- Vi ønsker å hjelpe våre kunder med å bidra aktivt og positivt til det grønne skiftet. I tillegg til at riktig bruk av teknologi for å effektivisere måten vi leverer på er viktig, vil også det at vår teknologi muliggjør den sirkulære økonomien i stor skala være en sentral bidragsyter for vår del. På disse områdene skal DI være i front, og støtten vi har mottatt vil bidra til å forandre distribusjonen i både Norge, Norden og Europa i årene som kommer, avslutter Aamodt.

Powered by Labrador CMS