Foto: ProntoTV
Foto: ProntoTV

Digital signage-pris til ProntoTV og Pink Fish

Pink Fish og ProntoTV vant sølv i prestisjetung pris på bortebane.

Publisert

Hvert år blir APEX Awards delt ut til de beste installasjonene og løsningene innenfor digital signage/digitale skjermløsninger. Digital signage er et ukjent begrep for mange. Man sier at et kjært barn har mange navn og slik er det for digital signage. Noen kaller det for digitale flater, andre for digitale skjermer eller rett og slett bare for reklameskjermer eller menyskjermer. De er i alle fall godt synlige i det norske convenience- og retaillandskapet.

APEX Awards ble i år delt ut på Digital Signage EXPO (DSE) i Las Vegas 27. mars. DSE er det eneste internasjonale event som er dedikert til digital signage-løsninger. DSE har delt ut priser i digital signage kategorien i godt over ti år.

Løsningen som ProntoTV har laget for Pink Fish var finalist og vant sølv i klassen “Restaurant, bar og mat”. Denne klassen er hjemmebanen til de store internasjonale fastfood-aktørene som holder til i USA, så dermed var det ekstra gøy å hevde seg så sterkt i nettopp denne kategorien.

– Dette er andre året på rad at vi mottar en internasjonal pris for våre løsninger. Det er utrulig spennende å måle krefter mot de beste i verden OG samtidig hevde seg. ProntoTV har sammen med Pink Fish laget en løsning som er skalerbar og med kunden i fokus. Hver sone i restauranten har forskjellige behov og utfordringer. Det er denne kunnskapen vi har benyttet oss av for å lage en løsning som tar kunden på alvor, sier Jørn Olsen, Markeds-& analysesjef i ProntoTV.

– Gratulerer til vår samarbeidspartner Pronto TV. Pink Fish har i dag en valgt å kommunisere på digitale flater, for å ha den fleksibilitet vi ønsker, og kunne sture kommunikasjon ut ifra måltidsdøgnet og våre restauranters behov. Vi synes det er veldig stas å få internasjonal annerkjennelse for våre digitale flater og konsept, da vi har stort fokus på digital kommunikasjon. Spesielt i fasen som vi er i nå, hvor vi også ekspanderer internasjonalt. Da er det ekstra kjekt å se at vi og Pronto TV kan hamle opp med de store internasjonale aktørene innen samme kategori, sier Ronny Gjøse, CEO i Pink Fish.

I år hadde APEX Awards nominasjoner fra hele 13 land. Dette viser at man kan komme langt med å ha et godt konsept og noen som kan ta visjoner og oversette dem til en løsning som fungerer.

Robert Edlund (t.v.) og Kristoffer Myhre Nesbak fra ProntoTV var tilstede under prisutdelingen.
Robert Edlund (t.v.) og Kristoffer Myhre Nesbak fra ProntoTV var tilstede under prisutdelingen.
Powered by Labrador CMS