![Kidzdesignlab er en serie med produkter designet av og for barn. (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)](https://image.retailmagasinet.no/475493.webp?imageId=475493&width=960&height=640&format=jpg)
Elkjøp samarbeider med små gründere
Elkjøp har valgt å satse på en gruppe unge oppfinnere i alderen åtte til elleve år, som sammen med Kidzdesignlab har laget en kjøkkenserie for barn.
– Det er viktig at store selskaper tør å satse på nye produkter og nytenkende hoder, for hele tiden å kunne utvikle seg, sier Tommy Myhre, Kategoridirektør for SDA (småelektronikk) i Elkjøp Nordic i en pressemelding.
Kjøkkenutstyr designet av og for barn
Kidzdesignlab er en serie med kjøkkenutstyr – designet av barn og for barn. Hele prosessen fra idé til ferdig vare i butikkhyllene har blitt dokumentert gjennom en webserie som kommer i løpet av høsten hos Nettavisen.
![Elkjøp har behandlet de unge gründerne på lik linje med andre som ønsker å få sine produkter inn på hylla hos elektronikkjeden, sier Tommy Myhre. (Foto: Elkjøp / Fredrik Meilegård Arnesen )](https://image.retailmagasinet.no/475524.webp?imageId=475524&width=960&height=542&format=jpg)
Myhre sier han og kollegene ble fascinert av de nye tankene som barna kunne tilføye rundt produkter som allerede er veletablerte ute i hjemmene våre.
– Selv om tanken bak er at dette skal gjøre det enklere og tryggere for barn å være en del av kjøkkenet, er det ingen tvil om at disse produktene også vil være attraktive for voksne, sier kategoridirektøren.
Tøffe vurderinger
![June har designet krakken Step & Smile. (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)](https://image.retailmagasinet.no/475559.webp?imageId=475559&width=960&height=996&format=jpg)
Elkjøp har behandlet de unge gründerne på lik linje med andre som ønsker å få sine produkter inn på hylla hos elektronikkjeden.
– Vi er alltid på utkikk etter å kunne tilby det folk vil ha. Samtidig må vi være tøffe i vurderingene våre, også når vi tar inn nye produkter fra veletablerte merkenavn. Det har vi også vært i forhandlingene med disse imponerende unge gründerne, sier Myhre.
![Emma har designet stekepanna Pantastic. (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)](https://image.retailmagasinet.no/475604.webp?imageId=475604&width=960&height=1016&format=jpg)
Stolte gründere
June (11) som har designet Step & Smile, en kjøkkenkrakk for barn, sier hun følte seg veldig stolt da hun for første gang så sitt produkt i butikkhyllene hos Elkjøp.
– Jeg følte meg som en voksen designer. Det var utrolig gøy å se Step & Smile som jeg har jobbet så hardt med, sier June.
Emma (11) syns det var litt skummelt å komme til Elkjøp for å legge frem sine planer for Tommy Myhre og hans team.
![Elkjøp samarbeider med små gründere](https://image.retailmagasinet.no/474862.webp?imageId=474862&width=960&height=1326&format=jpg)
– Jeg var veldig nervøs før jeg skulle presentere Pantastic for Elkjøp – men heldigvis var innkjøpsavdelingen åpne og hyggelige, forteller Emma (11).
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her