Animasjon av en Fudi-butikk.

FUDI skal utfordre dagligvarekjedene med eksotisk mat

En ny dagligvarekjede er på beddingen for satsing i et sterkt vekstsegment – internasjonal og autentisk mat. FUDI har ambisjoner om å utfordre de tradisjonelle dagligvarebutikkene på eksotisk mat fra Asia, Midtøsten, Mexico og Italia.

Publisert

Første lokasjon vil åpne i Asker i mars neste år. I kjernen av satsingen står målet om å "begeistre kundene" gjennom kundemøtet, atmosfære og spennende produkter.

Mathias Aguirre Havgar

Skal skille seg ut

– Dagligvarebutikkene er preget av begrenset utvalg, kjedelige butikker og høye priser på mer autentiske varer. Dette ønsker vi å utfordre. Vi skal skille oss ut med et nytt og internasjonalt utvalg av mat, samtidig som vi vil skape en inspirerende og morsom butikk, sier håndplukket daglig leder Mathias Aguirre Havgar til Retailmagasinet.

– Vi leter nå etter butikksjef, som for oss er den viktigste nøkkelansatte, og som sammen med meg blir ansvarlig for å skape FUDI til en suksess, opplyser Havgar.

Mathias Mathias Aguirre Havgar har de siste åtte årene jobbet i ledende posisjoner i Innovasjon Norge. Der jobbet han med kommersialisering, vekst og EU-finansiering. Han åpnet i 2016 kontoret til Innovasjon Norge i Brussel og ledet kontoret i fire år. Han har bidratt til at norske selskaper har hentet hundrevis av millioner i finansiering fra EU og satt Norge på kartet i Brussel.

‘Et spennende prosjekt’

Tor Wallin Andreassen, økonomiprofessor ved Norges Handelshøyskole, uttaler til Nettavisen at han tror FUDI vil treffe godt i det norske dagligvaremarkedet og ønsker nykomlingen velkommen i det norske dagligvaremarkedet som ‘et spennende prosjekt’.

– Norsk dagligvarebransje er nokså flat, og det å få inn en annerledes aktør er morsomt, sier Wallin Andreassen.

Powered by Labrador CMS