Martin Vikesland (t.v.) i Netlife Research og Arild Horsberg i Bring Dialog. Foto: Birger Morken, Posten

Bring Dialog og Netlife Research går sammen

Posten Norge går inn som majoritetseier i det digitale designbyrået Netlife Research. Sammen med Posten-eide Bring Dialog blir selskapene markedsledende innen datadrevne digitale løsninger.

Publisert

De to virksomhetene fortsetter med dagens ledelse, og organiseres under et felles holdingselskap.

Bring Dialog er store innen CRM, kundeanalyser, lojalitetsprogram, kampanjer og datakvalitet. De får nå tilgang på digital design i toppklasse. Netlife Research er spesielt kjent for brukervennlig og effektivt digitalt design, designsystemer og robuste kampanjerigger. Gjennom sitt nye søsterselskap får Netlife Research tilgang på et miljø som vet hvordan man bruker data fra interne og eksterne kilder for å få mer lojale kunder.

Med Posten Norge i ryggen skal selskapene bygge et miljø som hjelper norske virksomheter med å bruke data til å lage bedre kundeopplevelser – i alle kanaler. Adm. dir. Arild Horsberg vil fortsatt lede Bring Dialog og vil også være adm. dir. i holdingselskapet.

– Netlife Research har en spesielt sterk posisjon innen digitale løsninger. Det er et anerkjent selskap som kan vise til svært gode resultater for kundene sine. Til sammen kan selskapene levere en integrert kundereise med alle inn- og utgående kanaler. Det er det ingen andre i Norge som kan, og vi tror det vil være til stor nytte for norske virksomheter, sier Arild Horsberg.

Samme ledelse

Netlife Research og Bring Dialog blir søsterselskaper i holdingselskapet Netlife Gruppen. Medarbeidere i Netlife Research og Bring Dialog vil eie om lag 20 prosent og Posten Norge 80 prosent av holdingselskapet. Martin Vikesland vil fortsette å lede Netlife Research.

– Posten Norge har i mange år tilpasset seg digitaliseringen av samfunnet. Nå kjøper Posten seg opp i Netlife Research som sammen med Bring Dialog blir et unikt, datadrevet digitalt designmiljø. I dag trenger Netlife Research mer kompetanse innen CRM, kundedata og dataanalyse. Bring Dialog har behov for webløsninger og design. Sammen vil disse selskapene lage bedre digitale kundeopplevelser enn hver for seg, sier Horsberg.

Felles plattform

– Vi har en god, felles plattform gjennom at begge selskaper er opptatt av å skape kundeopplevelser våre kunder tjener penger på. Den grunnleggende filosofien i selskapene er lik, og derfor kommer dette til å fungere bra, sier Martin Vikesland i Netlife.

Bransjene som Netlife og Bring Dialog opererer i endrer seg raskt. Kundene har høye ambisjoner om hvordan det digitale skal endre forretningen. Det nye selskapet skal sikre både gode, digitale kundeopplevelser og omfattende analysekompetanse.

– De bedriftene som vil lykkes er de som lager smarte digitale løsninger. Da trenger du digitalt design, kunnskap om hva som skaper gode kundeopplevelser og lojalitet, samt kundedata. Sammen dekker vi dette, understreker Vikesland.

Powered by Labrador CMS