Obs! Amfi Elverum lyser i dobbelt forstand opp i kveldsmørket. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Høyest vekst i kundetilfredshet

Coops lavpriskjeder Obs og Extra har den høyeste veksten i kundetilfredshet blant dagligvarekjedene, skriver Coop Norge i en pressemelding.

Publisert

I årets utgave av Norsk Kundebarometer øker kundetilfredsheten til Obs med 4,3 poeng til en score på 73,5 poeng av 100 mulige. Extra oppnår en score på 71,2 poeng etter en vekst på 3 poeng. Kundetilfredshet på mellom 70-75 poeng regnes som «fornøyde kunder».

- Det viktigste for oss er at våre kunder, som også er våre eiere, er fornøyde. Derfor er dette en veldig hyggelig tilbakemelding til våre mange dyktige ansatte, som også bekrefter trenden av gode målinger Coops kjeder har oppnådd i ulike omdømmeundersøkelser den siste tiden, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.

Også nærbutikkjeden Coop Marked leverer en av bransjens høyere vekst i kundetilfredsheten med tre poengs økning til 65,2 poeng.

2016

2017

Endring

Obs

69,2

73,5

+4,3

Extra

68,2

71,2

+3

Coop Marked

62,6

65,2

+2,6

Bunnpris

56,9

58,5

+1,6

Kiwi

73,4

73,7

+0,3

Coop Prix

63,3

63,5

+0,2

Meny

76,8

76,7

-0,1

Spar

68,3

66,2

-2,1

Joker

62,6

60,3

-2,3

Coop Mega

70,5

67,8

-2,7

Rema 1000

75,3

70,9

-4,4

Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS