Innhold fra annonsør

Hos Amundsen Sport på Gjøvik har Prodok blant annet installert en større LED-flate.

Synlig teknologi gir merverdi

Prodok er en rendyrket aktiv leverandør av LED for innen- og utendørs bruk, samt øvrige signage og møteromsløsninger. De har de siste årene blitt godt lagt merke til gjennom synlige og kommersielle installasjoner med kjedeavtaler.

Gjennom sine gode partnere har Prodok nedslagsfelt i hele Norge – og på god vei inn i Sverige.

Thomas Sohlberg er prosjekt- og kundeansvarlig i Prodok.

Prodok leverer LED-baserte digitale flater, både til innvendig og utendørs bruk. Retail er ett av kunde- og satsingsområdene.

Skjermløsninger kan benyttes til ulike formål, som til markedsføring, intern- kommunikasjon, underholdning og informasjon. Analyser viser at et bevegelig bilde kan øke oppmerksomheten med 60 prosent. Tanken bak er at kun- den får budskapet rett på i sanntid.

Selskapet er i god utvikling, og har hatt en solid vekst siden 2019.

– Tar næringslivet i bruk den nyeste skjermteknologien?

– Ja, og det kommer til å eskalere betydelig. Med økende konkurranse

fra netthandel må fysiske butikker foreta seg noe for å skape en større handleopplevelse, svarer prosjekt- og kundeansvarlig Thomas Sohlberg i Prodok.

Kjeder må derfor løfte sin teknologiske plattform opp til et høyere nivå, noe Prodok gjerne bistår med. Prodok er Platinum Partner med Samsung, og nylig inngikk de en avtale med Unilumin om distribusjon innenfor enkelte av produsentens leveranseområder for det norske og svenske markedet. Unilumin er markedsleder globalt innen LED.

Prodok leverer skjermer til Buddy.

Skape oppmerksomhet

Levende digitale flater skaper en egen atmosfære. Man kan påvirke kundene i sanntid, både stemningen og budskapet. Budskapet som blir vist på LED-installasjonen, kan endres etter eksempelvis klokkeslett, dag, vær/temperatur og lagerstatus. Dette for best mulig å treffe de aktuelle kundegruppene som er innom.

Butikker med digitale skjermer tiltrekker seg lettere kunder på senteret. Butikken tiltrekker seg oppmerksomhet og skaper interesse.

Sohlberg peker på prosjekter de nå er i gang med som blant annet LED kube over kasser, interaktive gulv som skaper en fantastisk opplevelse, eller glassvegger som kan erstattes med gjennomsiktige LED-flater. Da kan man gi konkrete budskap eller sette en spesiell stemning, eksempelvis de fire årstidene.

Tosidig LED skjerm som brukes som utstilling og til å tegne nye bad i 1:1-format.

Showrom

Prodok er lokalisert i Fredrikstad. Der stiller de med et fantastisk showroom på 150 m2 hvor de kan vise fremtidig teknologi av alt de kan tilby butikker.

– Noen kunder er redd for å fremstå som et tivoli, og da er det fint at vi kan vise hvordan løsningen fungerer. Man skal skape oppmerksomhet, men det skal passe og ikke virke provoserende for kundene, poengterer Jørgen Dehn Jøms.

Det gjelder altså å finne balanse- punktet.

– Vårt mål er å skape et langsiktig samarbeid med kunden, vi ønsker å fungere som en rådgiver og støttespiller for at kunden skal få mest igjen for sin løsning. For å være en seriøs aktør følger det kostnader. Det krever at vi må ha et godt supportapparat, samtidig som vi skal være et solid selskap som er på plass også for kundene i årene fremover. En investering i skjermer og kommersielle flater må veies mot hva man forventer at omsetningen vil stige med. Prisene har falt kontinuerlig i en årrekke, i likhet med vanlig tv-skjermer. Prisene er blitt hyggeligere, noe kundene har merket seg. Man får mer for pengene, sier Erik Westlie.

Han forteller at de kostnadsfritt drar ut til potensielle kunder for å presentere mulige løsninger.

– Vi tilbyr gratis befaring og prosjektering. I tillegg formidler vi finansiering som et alternativ til kjøp, og 90% av kundene velger finans fremfor kjøp. For kunden betyr det en månedlig kostnad å forholde seg til, og som man kan legge inn i budsjett med det samme.

– Ambisjonene er å bli markeds- leder innenfor det markedet og segmentene vi ønsker å satse på. Vi er allerede godt i gang, og ønsker å jobbe langsiktig og riktig.

Dersom vi klarer å skape gode synlige installasjoner som skaper merverdi for våre kunder, som samtidig blir lagt merke til, så har vi gjort noe riktig. Det er mange kommersielle installasjoner som kommer fremover, så det er bare å følge med og la seg bli inspirert, avslutter Thomas Sohlberg.

Skjermkube i taket hos Sport1.
Powered by Labrador CMS