Innhold fra annonsør

Big Bite er først ut med skjermløsninger fra Visual Art. Senere følger Bitastads andre restaurantkjeder.
Big Bite er først ut med skjermløsninger fra Visual Art. Senere følger Bitastads andre restaurantkjeder.

Visual Art digitaliserer Bitastads restaurantkjeder – Big Bite først ut

Visual Art Norway har inngått en ny, stor avtale, denne gang med Bitastad som eier og driver fem store restaurantkjeder. Big Bite er med sine 72 restauranter den første kjeden som oppgraderes med helt digitale menysystemer og andre digitale skjermløsninger.

Verdien av kontrakten anslås til 5 MNOK over løpetiden på tre år.

Anne-Mette Sørum er Country Manager for Visual Art Norway.
Anne-Mette Sørum er Country Manager for Visual Art Norway.

Visual Art har så langt installert Signage Player på ca 300 skjermer til Big Bite, og de har også byttet ut skjermer i flere av restaurantene.

I tillegg til å levere hardware har Visual Art jobbet med Big Bite med å utarbeide nytt design og ta nye bilder for menytavler.

– Dette skal også implementeres som maler og vil effektivisere publiseringen, samt gjøre det mer fleksibelt for Big Bite. Dette vil skje i løpet av høsten, sier Anne-Mette Sørum, Country Manager for Visual Art Norway.

Jordbærpikene neste

Visual Art har også startet med leveranser til Jordbærpikene med implementeringen av skjermer til de seks første restaurantene. Disse installasjonene er stort sett to stk 65 tommers skjermer ved inngangen til restauranten.

– Det er utrolig gøy å få jobbe med en så engasjert kunde som Bitastad og som har store ambisjoner og å vokse, sier Sørum.

– Øker omsetningen og styrer varemerket vårt

Eigil Almenning, CEO i Big Bite AS, kommenterer:

– Visual Art er den ledende aktøren på dette området og vil fungere som en strategisk partner for oss. Vi har hatt digitale flater i mange år, men har ikke klart å utnytte det fulle potensialet. Gjennom å bruke disse flatene smartere kommer vi til å øke omsetningen og i tillegg styrke varemerket vårt.

Visual Art har installert Signage Player på ca 300 skjermer for Big Bite, og bytter også ut skjermer i restaurantene.
Visual Art har installert Signage Player på ca 300 skjermer for Big Bite, og bytter også ut skjermer i restaurantene.

I vekst

Bitastad-kjedene som omfattes

Big Bite: 72 lokasjoner

Jordbærpikene: 43 lokasjoner

Sabrura: 24 lokasjoner

SOT bar & burger: 8 lokasjoner

Kompis: 6 lokasjoner

Totalt: 153 lokasjoner

Visual Art Norway er i stor vekst og har ambisjoner om å vokse ytterligere i tiden fremover.

Selskapet består av fire personer i dag: Country Manager og tre prosjektledere. De søker også etter en New Business Manager som skal håndtere selskapets nysalg, men også fungere som Key Account Manager for noen av kundene.

– Vi leverer hele verdikjeden innenfor en leveranse og holder i kunden fra første kontakt til ferdig leveranse. At vi kan levere alt av hardware, software, og være en god sparringspartner for våre kunder med utarbeidelse av eksempelvis innhold og nye konsepter, gjør at vi skiller oss ut fra mange andre i industrien, sier Sørum.

Visual Art har eget filmstudio som er basert i Stockholm, og der produserer de alt av reklamefilmer, innhold, kreative konsepter, motion design etc.

Selskapet har kontorer på Fornebu, men vil i løpet av høsten flytte inn i nye lokaler i Oslo sentrum.

Visual Art har en rekke større kunder som Circle K, Brilleland, Interoptik, NIO House, Ocean Outdoor og Lyko.

Powered by Labrador CMS