Innhold fra annonsør

MOO Gruppen vokser med digitale prosjekter for sine kunder.

Moo Gruppen i sterk vekst – Vi skaper digitale suksesshistorier

Moo Gruppen er et digitalbyrå som skaper digitale suksesshistorier for norske retailere.

Moo Gruppen arbeider med hele den digitale verdikjeden og er i sterk vekst.

– Vi har opplevd en sterk økning i antall henvendelser og har økt antall ansatte i takt med pågangen, sier salgssjef Ken Stang.

De ansatte hos Moo Gruppen har bred bakgrunn innen digitale prosjekter og hjelper kundene med å planlegge, designe og utvikle fremtidsrettede digitale løsninger.

– Sammen med kundene kan vi skape digitale opplevelser som møter deres behov og gir den brukervennlighet som våre kunders kunder krever, forteller Stang.

De ansatte består av både UX-designere, front- og backend-utviklere og digitale markedsførere.

Om kundens satsing er nasjonal eller internasjonal spiller ingen rolle.

– Vi har sammen bred erfaring og har jobbet med flere av Norges mest kjente merkenavn innen alt fra nettsider til nettbutikker. Vi har lojale kunder, fastslår Moo Gruppens salgssjef.

Eksperter på netthandel

MOO Gruppen designer visuell identitet, nettsider og nettbutikker for mobil, nettbrett og desktop.

– Vi kan designe flotte nettsider og konverteringsvennlige nettbutikker hvor brukervennlighet står i høysetet, sier Stang.

De bidra til å heve nettbutikker til neste nivå med en skalerbar plattform som gir kunden muligheter for videre vekst.

– Vi arbeider med UX design, digital markedsføring, analyse og utvikling av nettbutikker, legger han til.

Moo Gruppen utvikler på flere netthandelsplattformer, eksempelvis WooCommerce og Magento 2. Begge er brukervennlige og utbredte plattformer.

Integrasjoner mot ERP, POS, WMS m.fl. sørger naturlig nok Moo Gruppen for.

Noen av de viktigste integrasjonene og partnere er 24SevenOffice, SAP B1, PCKasse, Dintero, Wallmob, Zalando, Miinto, Amazon og Unifaun.

Digital markedsføring

MOO gruppen har hatt økt pågang med digital markedsføring i 2021 og har nylig utvidet teamet med flere ansatte innen dette feltet. Med digital markedsføring når man nye og eksisterende kunder der de er. Det gjelder å bruke de rette verktøyene.

– Vi tilbyr disse verktøyene og hjelper til med å skreddersy innhold til hver enkelt kunde. Vi ivaretar eksisterende kunder, skaper nye og lojale kunder samt øker omsetningen, sier Stang.

MOO Gruppen kan Google marketing, Facebook, Instagram, Hubspot og SEO.

– Om det er viktig for virksomheten å være synlig på nettet, kan vi hjelpe kunden å lykkes med både betalt markedsføring og organisk søk, sier Stang.

UX-design som konverterer

Som leverandør av nettbutikk har Moo Gruppen fokus på både UI- og UX-design på nettbutikkene. Med utgangspunkt i analyseverktøy, kundefortellinger og behovsanalyse identifiserer de og utvikler responsive design med fokus på konverteringsgrad.

UX-design for nettbutikker er viktig, fordi designet på en nettbutikk påvirker om besøkende gjennomfører kjøp eller ikke.

– Designet på nettbutikken må være estetisk og appellere til målgruppen, samtidig som det må være enkelt og brukervennlig. Netthandelsdesign har ofte fokus på UX-design og funksjonalitet, understreker Stang.

Logistikk

Moo Gruppen er sertifisert partner av Rackbeat WMS, som er et nettbasert intelligent lagersystem. De leverer en rekke ferdig utviklede integrasjoner mot Rackbeat:

24SevenOffice, Magento 2, WooCommerce og flere.

Rackbeat kan også settes opp til å gi bedriften automatiske forslag på innkjøp.

– Nettbutikker basert på Magento 2 samt WooCommerce kan benytte disse ferdige integrasjonene, vi kan også utvikle en skreddersydd integrasjon. Alt etter behov. Ta kontakt med oss, sier Ken Stang.

På EDI har MOO Gruppen integrasjoner mot blant andre Unifaun, Logistra, Proteria og porterbuddy. Slik integrasjon gjør det mulig å digitalisere og automatisere det som tidligere var manuelle og tidkrevende oppgaver.

Powered by Labrador CMS