StrongPoint med rammeavtale med Utkonos i Russland

Partene vil sammen utvikle og teste innovative e-handelsløsninger basert på StrongPoints know-how innen neste generasjons Click & Collect-løsninger for e-handel.

Publisert

Rammeavtalen inkluderer en intensjon om å levere 2.000 StrongPoint Click & Collect-løsninger basert på felles utvikling fra StrongPoint og Utkonos de neste fem årene.

De første løsningene ble, som offentliggjort 26 juni, installert i Moskva tidligere i år, og betaling for alle 25 enhetene er mottatt.

Utkonos, grunnlagt i 2000, er den ledende e-handelsvirksomheten i Russland, og tilbyr mer enn 40.000 produkter. Utkonos er en neste generasjons butikk: en innovativ kombinasjon av tradisjonelle og moderne detaljhandelsteknologier.

Utkonos tilbyr leveranser til kunder 24/7 fra et moderne 44 000 m² multifunksjonelt distribusjonssenter til alle distriktene i Moskva, samt de nærliggende regionene. Distribusjonssenteret er utstyrt med det siste innen teknologi for kontroll av kvalitet og pakking av produkter. Utkonos sin bilflåte består av 400 kjøretøy utstyrt med spesielle kjølerom, som garanterer at de overholder krav til transport av forskjellige typer varer, som kjølte og frosne produkter. Selskapet har en 24/7-hotline supporttjeneste som sikrer effektiv kommunikasjon med kundene. Utkonos har 1.800 ansatte.

StrongPoints selvbetjente Click & Collect hentestasjoner er utviklet av StrongPoint og mottar stor oppmerksomhet fra detaljhandlere internasjonalt. Løsningen leveres i modulære størrelser. Den meste vanlige konfigurasjonen er 39 skap fordelt på frossen, kjølt og tempererte varer, så absolutt alle typer varer kan bli levert. Skapene kan plasseres innendørs eller utendørs.

– Konsumentenes handlevaner og handlemønster er i stor endring, med sterkt fokus på e-handel. StrongPoint gjør det mulig for detaljhandlere å møte kundenes krav til å handle når, hvor og hvordan de ønsker. Sammen med CUB Business Systems sine løsninger tilbyr StrongPoint komplette løsninger for kostnadseffektiv plukking av varer i butikk/lager, planlegging av utkjøring, hjemlevering og levering til Click & Collect-skap, sier Jørgen Waaler, konsernsjef i StrongPoint.

Jørgen Waaler, konsernsjef i StrongPoint.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS