Clas Ohlson effektiviserer – 200 stillinger kan bli berørt

Clas Ohlson tar neste skritt i effektiviseringsprogrammet CO100+. Kjeden må tilpasse seg endringene som skjer i retail.

Publisert

Fra 2020/2021 skal årlige kostnader ned med 200-250 MSEK.

Ved å skape en mer effektiv organisasjon skal ressurser frigjøres for overgangen som kreves for langsiktig lønnsom vekst i et raskt forandret sluttbrukermarked, skriver selskapet i en pressemelding.

Totalt 150–200 stillinger kan bli påvirket av restruktureringen, hovedsakelig på selskapets hovedkontor og på distribusjonssenteret i Insjön i Sverige.

Å gjøre organisasjonen mer effektiv er et av de tidligere kommuniserte nøkkelområdene for kostnadsreduksjoner i handlingsprogrammet CO100+.

Formålet med den organisatoriske gjennomgangen som nå gjennomføres, er altså å redusere kostnadene og skape en mer effektiv og fleksibel organisasjon med riktig kompetansemiks som er bedre rustet til å utnytte mulighetene til digitalisering, automatisering og endret kundeadferd i detaljhandel.

– Digitalisering endrer hele samfunnet, og detaljhandel er ikke noe unntak. Vi har allerede tatt flere skritt for å komme nærmere kunden, og neste skritt er å endre kompetansemiksen for å utnytte mulighetene som eksisterer. Vi må komme oss til et kostnadsnivå som gjør det mulig å vokse i et stadig mer konkurransedyktig marked, sier Lotta Lyrå, konsernsjef i Clas Ohlson.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS