
CDON og Adlibris i partnerskap
Adlibris, Nordens ledende online bokhandel, har inngått en samarbeidsavtale med CDON om salg av bøker gjennom CDON Marketplace.
I forbindelse med lanseringen av Adlibris som ny Marketplace-kunde vil CDON avvikle eget boksalg, og i stedet tilby Adlibris’ bokutvalg på CDON Marketplace.
Samarbeidet innebærer at Adlibris utvalg er gjort tilgjengelig på CDON Marketplace og at CDON avslutter selskapets egne boksalg. CDONs aktuelle bokomsetning utgjør 200-250 millioner kroner årlig. Samarbeidet forventes å bli lansert i løpet av sommeren i 2016.
Johan Kleberg, adm. dir.r i Adlibrisgruppen uttaler:
- Vi er svært glade for muligheten vi får sammen med CDON til å utvikle boktilbudet for deres kunder. Dette samarbeidet er helt i tråd med vår strategi om å nå ut til bokkjøperne i nye salgskanaler. Med vår lidenskap for bøker og CDONs gode rekkevidde, er vi sikre på at dette vil bli et vellykket samarbeid som fortsetter å drive internettbokhandelen fremover.
Paul Fischbein, President og CEO i Qliro Group, kommenterer:
- Vi er svært glade for å inngå partnerskap med Adlibris. Vårt største datterselskap CDON gjennomgår omfattende endringer der vi etablerer selskapet som Nordens ledende markedsplass på nettet. Samarbeidet med Adlibris er en viktig milepæl i utviklingen, og ytterligere et bevis på det fremtidige potensialet for CDON Marketplace.
Magnus Fredin, adm. dir. i CDON, sier følgende:
- CDON Markedsplass viste sterk utvikling i 2015, med en vekst på 54 prosent i løpet av året. Når vi nå fortsette å utvikle markedsplassen, er det selvsagt svært gledelig å kunne etablere en så sterk spiller som Adlibris på CDON Marketplace. Det er et stort og viktig skritt for CDON å inngå en langsiktig avtale med en ledende aktør for sammen å utvikle kundetilbudet innen bøker på beste måte.
Samarbeidet innebærer at Adlibris utvalg er gjort tilgjengelig på CDON Marketplace og at CDON avslutter selskapets egne boksalg. CDONs aktuelle bokomsetning utgjør 200-250 millioner kroner årlig. Samarbeidet forventes å bli lansert i løpet av sommeren i 2016.
Johan Kleberg, adm. dir.r i Adlibrisgruppen uttaler:
- Vi er svært glade for muligheten vi får sammen med CDON til å utvikle boktilbudet for deres kunder. Dette samarbeidet er helt i tråd med vår strategi om å nå ut til bokkjøperne i nye salgskanaler. Med vår lidenskap for bøker og CDONs gode rekkevidde, er vi sikre på at dette vil bli et vellykket samarbeid som fortsetter å drive internettbokhandelen fremover.
Paul Fischbein, President og CEO i Qliro Group, kommenterer:
- Vi er svært glade for å inngå partnerskap med Adlibris. Vårt største datterselskap CDON gjennomgår omfattende endringer der vi etablerer selskapet som Nordens ledende markedsplass på nettet. Samarbeidet med Adlibris er en viktig milepæl i utviklingen, og ytterligere et bevis på det fremtidige potensialet for CDON Marketplace.
Magnus Fredin, adm. dir. i CDON, sier følgende:
- CDON Markedsplass viste sterk utvikling i 2015, med en vekst på 54 prosent i løpet av året. Når vi nå fortsette å utvikle markedsplassen, er det selvsagt svært gledelig å kunne etablere en så sterk spiller som Adlibris på CDON Marketplace. Det er et stort og viktig skritt for CDON å inngå en langsiktig avtale med en ledende aktør for sammen å utvikle kundetilbudet innen bøker på beste måte.