Kommunikasjonssjef Arvid Steen i Digitroll er fornøyd med å ha fått kontrakt med E.A Smith-konsernet.

Digitroll fikk kontrakt med Bygger'n

E.A Smith-konsernet fra Trondheim valgte bergenske Digitroll som nettsideleverandør.

Publisert

Avtalen omfatter Bygger'n, Hiba Hus, Smith Stål og Smith AS. I tillegg skal Digitroll levere et nytt kjedenett til hele konsernet, en leveranse på fem webløsninger. Digitrolls søsterselskap, Oktan Bergen, skal levere web-designet til alle nettløsningene i kontrakten.

– Vi valgte å samarbeide med Digitroll fordi vi oppfatter selskapet som en god partner for oss. De leverte det beste tilbudet basert på vår kravspesifikasjon. Da de i tillegg leverte godt på en meget stram tidsplan og ikke minst på pris, ble valget enkelt for oss, sier Tore Røsvoll, digitalsjef i E.A.Smiths avdeling Bygger’n Norge.

Tore Røsvoll er digitalsjef i E.A.Smiths avdeling Bygger’n Norge.

E.A Smith-selskapene har en omsetning på drøyt 3,1 milliarder kroner innen bygg,- hus,- og stålmarkedet i Norge. Den mest kjente merkevaren er Bygger'n som har 100 fysiske byggevarebutikker over hele Norge.

– I år feirer vi 20 år som webselskap. Avtalen med Bygger'n var en fin bursdagspresang. Vi er stolt, ydmyk og skikkelig glad for at vi skal hjelpe E. A Smith-konsernet med en kraftig nettsidefornying. Vi leverer de nye nettsidene basert på publiseringsløsningen Umbraco, en løsning flere og flere seriøse aktører velger å gå for. Arbeidet med de nye sidene er i gang, og vi ser fram til et langt og godt samarbeid med våre nye venner i Trondheim, sier kommunikasjonssjef i Digitroll, Arvid Steen.

– Bygger'n skal de neste årene være tilgjengelig i alle digitale flater, og vi skal være gode på alle plattformer. Nå gjør vi den største nettsatsingen noensinne. Vi har sett at dette var på høy tid. Vi skal være attraktive i alle kanaler, og det blir vi nå, sier Røsvoll.

Men han legger til at de fysiske byggevarebutikkene omsetter for langt, langt mer enn nettbutikken til Byggern.no.

– Vi ser ikke på byggern.no som en konkurrent, men heller en innkaster, informasjonskanal og støtte for våre 100 fysiske butikker over hele Norge. Jeg tror nok at over 90 prosent av våre kunder vil handle hovedsakelig i våre fysiske butikker i morgen, og i lang tid framover.

Men når den trenden eventuelt snur, skal vi ha de beste nettsidene i markedet innen byggevare. Derfor ruster vi oss opp nå. Og den jobben får vi god og profesjonell hjelp av Digitroll med, sier Røsvoll.

Powered by Labrador CMS