Ina Georgsen har bred bakgrunn fra varehandel, senterledelse og markedsføring av kjøpesentre. (Foto: May Hege Paulsen)

Ny leder på Oslo City

Ina Georgsen er ansatt som senterleder på Oslo City. Dermed får 38-åringen ansvar for videreutviklingen av Norges mest besøkte kjøpesenter.

Publisert

– Senteret har en unik posisjon i Norge, med beliggenhet nær trafikknutepunktet Oslo S. Det er en fantastisk spennende oppgave å utvikle Oslo City videre, sier senterleder Ina Georgsen i en pressemelding.

Nesten 10,7 millioner mennesker er innom Oslo City årlig, noe som gjør senteret til Norges mest besøkte kjøpesenter. Senteret ble først etablert i 1988, og i dag omfatter det 85 butikker og over 1000 ansatte. Én million mennesker har tilgang på senteret innen en 30 minutters kjøretur.

Kjøpesenter i endring

Georgsen har store planer for videreutviklingen av senteret, og setter det i sammenheng med byutviklingen i området.

– Området rundt Oslo City, Youngstorget og Bjørvika er den desidert mest spennende delen av Oslo nå. Vi skal være med på å styrke og prege utviklingen av bydelen. Oslo City er et naturlig knutepunkt for de mange tilreisende og beboerne i sentrum, sier Georgsen.

Bred erfaring

Ina Georgsen har bred bakgrunn fra varehandel, senterledelse og markedsføring av kjøpesentre. Hun startet i varehandelen allerede som 11-åring, som butikkhjelper i Jomfruland Landhandleri. Georgsen har en mastergrad fra BI. I tillegg har hun gjennomført Advanced Center Management-programmet ved Nordic Council of Shopping Centers, (NCSC). Hun har vært ansatt i Steen & Strøm i til sammen fem år; først som senterleder på Gulskogen i Drammen, deretter som markedssjef i eiendoms-selskapet Folksom, og tilbake igjen i Steen & Strøm-gruppen som senterleder på Metro, der hun har vært de siste tre årene.

– Ina er akkurat den type senterleder vi ser etter. Hun har en bred erfaring fra bransjen, er kreativ og har stor gjennomføringskraft. Dessuten er hun er dyktig leder og lagspiller. Vi er ikke i tvil om at hun er riktig person til å lede Oslo City i fremtiden, sier Ketil Wold, COO i Steen & Strøm.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Oslo City er Norges mest besøkte kjøpesenter med 10,7 millioner besøkende årlig. Senteret omfatter i dag 85 butikker og spisesteder, og er arbeidsplass for over 1000 personer. Kjøpesenteret ble inkludert i Steen & Strøms portefølje 1. januar 2016.

Steen & Strøm er en offensiv eier og kommersiell driver av ledende kjøpesentre i attraktive handelsområder i Danmark, Norge og Sverige. Steen & Strøm eies av det nederlandske pensjonsfondet APG og den franske kjøpesentergruppen Klépierre.
Steen & Strøm er et fullintegrert selskap i Klépierre, Europas ledende kjøpesenteraktør, som drifter mer enn 150 kjøpesentre i 16 land og er verdsatt til 22.6 milliarder euro.

Powered by Labrador CMS