Vi endrer fundamental måten folk og kjøpesenter interagerer med hverandre på. Detaljhandelen er i endring og det digitale driver evolusjonen – ikke bare online. Det digitale er nøkkelen til produktivitet og forbrukertilfredshet på fysiske kjøpesenter også, sier Peter Tonstad CEO i Boostcom Group.

Boostcom i storfusjon, blir verdensledende

Boostcom fusjonerer med amerikanske PlaceWise Digital og blir verdensledende mot kjøpesentre. Sammen betjener de nærmere 1.000 kjøpesentre i 20 land.

Publisert

Boostcom og PlaceWise Digital offentliggjør i dag at de to selskapene slår seg sammen og skaper verdens mest omfattende portefølje av digitale tjenester og løsninger til den globale kjøpesenterbransjen. Begge selskapene har hatt, og vil fortsette å ha som strategisk fokus å forene fysiske og digitale kjøpsopplevelser, til fordel for både konsumenter og kjøpesentre.

Det nye fusjonerte selskapet vil samle og forenkle all digital kommunikasjon mellom konsumenter og kjøpesenter på en plattform, noe som gjør det enklere å levere en bedre kundeopplevelse og drive salg.

– Vi endrer fundamental måten folk og kjøpesenter interagerer med hverandre på. Detaljhandelen er i endring og det digitale driver evolusjonen – ikke bare online. Det digitale er nøkkelen til produktivitet og forbrukertilfredshet på fysiske kjøpesenter også, sier Peter Tonstad CEO i Boostcom Group.

Tonstad fortsetter:

– PlaceWise er den udiskutable markedslederen i Nord-Amerika. De forstår teknologi, kjøpesenter og forbrukere. Det å forbedre kjøpsopplevelsen for kundene er kjernen i det de har gjort i over to tiår, de er derfor det naturlige valget for å styrke vår internasjonale vekst. I kombinasjon med våre data- og transaksjonsdrevne løsninger fra andre deler av verden, vil vårt felles tilbud gi et nytt perspektiv til samspillet mellom fysiske kjøpesentre og digitalt salg både i Norge, USA og resten av verden.

I mars i år gjennomførte Boostcom som del av sin vekststrategi oppkjøp av iColumn, det ledende selskapet innen digitalisering av kjøpesenter i Sørøst-Asia. PlaceWise Digital gir selskapet en ledende posisjon i Nord-Amerika.

– Denne fusjonen vil gi utvidet tjenestetilbud til kunder fra begge selskaper, og muliggjøre datadrevet beslutningstaking og personaliserte innholdsleveranser til konsumenter over hele verden. Kjøpesentre står overfor unike utfordringer i dagens marked. De trenger partnere som forstår og har erfaring og teknologi for å hjelpe dem å vokse etter hvert som den digitale økonomien utvikler seg, sier John Dee, CEO i PlaceWise Digital.

Totalt vil det fusjonerte selskapet betjene nesten 1.000 kjøpesentre i 20 land i Europa, Asia, USA og Canada. Selskapene vil fortsette å operere under hvert sitt varemerke i deres lokale markeder.

Powered by Labrador CMS