Åpnet en original butikk: regionsjef Andreas Johansen og salgs- og markedsdirektør Kari Moberg. (Foto: Byggmakker)
Åpnet en original butikk: regionsjef Andreas Johansen og salgs- og markedsdirektør Kari Moberg. (Foto: Byggmakker)

Åpnet pop–up-butikk i Hunstadsenteret

Torsdag åpnet Byggmakker et litt uvanlig byggevarehus på Hunstadsenteret en mil utenfor Bodø, en pop–up-butikk på 70 kvadratmeter, som en forløper til et stort byggevarehus som er under oppføring.

Publisert

Det er den første i sitt slag, og skal gjøre malingsprodukter mer tilgjengelig for folk på kjøpesentershopping, opplyser selskapet i en pressemelding.

Kjedens minste

Ble avduket i Hunstadsenteret i går. (Foto: Byggmakker)
Ble avduket i Hunstadsenteret i går. (Foto: Byggmakker)

Butikken blir den desidert minste i Byggmakker-kjeden og vil være en konseptbutikk for maling inntil det 3000 kvadratmeter store hovedanlegget på Hunstad står ferdig i 2020.

Ideen er at butikken skal gjøre oppussing mer tilgjengelig i nord. Salgs- og markedsdirektør Kari Moberg håper at den blir en populær nyskaping blant bodøværingene:

– Nordland er et viktig marked for oss. Vi merker stor byggeaktivitet og høy etterspørsel i hele regionen. Også i Svolvær, hvor vi utvidet i 2018, forteller hun.

Store planer i 2020

Men nå kjer det på Hunstad: Det 3.000 kvadratmeter store byggevarehuset som er under oppføring vil bli bygget i massivtre. Investeringskostnaden er på nærmere 60 millioner og anlegget skal dekke et kundepotensial på nærmere 20 000 mennesker. Anlegget forventes å stå ferdig i løpet av neste år.

– Ved å flytte inn på kjøpesenteret gjør vi oppussing av bolig enda mer tilgjengelig for folk. Hvis vi lykkes med dette, vil vi vurdere å gjøre dette flere steder, sier Moberg.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS