Nordia Payment Services får i koronatidene inn bestillinger på nye betalingsterminaler.

Måtte permittere på grunn av koronasituasjonen: Men kundene ville det annerledes

I likhet med tusenvis av andre SMB-bedrifter måtte Nordia Payment Service (NPS) permittere sine ansatte da Covid-19 viruset slo til for fullt. Men kundene ville det annerledes, forteller daglig leder Terje Kvistbråten.

Publisert
Terje Kvistbråten er daglig leder i Nordia Payment Service.

- Etter den første koronasmellen forsto vi fort at vi ikke hadde annet å gjøre enn å permittere våre 18-19 ansatte helt eller delvis. Det var plutselig helt dødt i markedet, og eksisterende og potensielle kunder hadde lite lyst til å møte våre selgere og medarbeidere i den uoversiktlige situasjonen. Men etter at kundene hadde fått summet seg litt etter det verste sjokket, er det helt tydelig at flere av dem har tenkt som så at de ønsker å stå enda bedre rustet til å møte kundene sine igjen når ting normaliserer seg igjen, sier Kvistbråten. Han kan fortelle at det har ramlet inn bestillinger på nye betalingsterminaler for mange millioner kroner fra flere butikk-kjeder de siste ukene.

Nordia Payment Service

Nordia Payment Service AS (ofte kalt Nordia Payment, Nordia eller Nordiapay) leverer betalingsløsninger som betalingsterminaler og kassasystemer til det norske markedet, fra butikken på hjørnet til de større kjedene. Selskapet er også representert i Sverige og Danmark.

– For øyeblikket har vi fått inn bestillinger på totalt ca. 500 nye betalingsterminaler, som skal rulles ut til 4-5 kjeder og i underkant av 400 butikker over det ganske land i nærmeste fremtid. Det betyr at vi allerede har måttet ta inn igjen flere av de vi måtte permitterte, noe vi selvfølgelig er svært glade for. Dette forteller oss at mange nå ser på sin egen drift og mulighetene for å redusere kostnadene sine i disse usikre og vanskelige virustider, sier Kvistbråten.

De siste ukene har NPS fått bestillinger på nye betalingsterminaler fra parfymerikjeden Fredrik & Louisa med 50 butikker spredt over hele Norge, Hurtigruta Carglass med mer enn 60.000 kunder, Spar Kjøp med 24 store varehus som er spredd over hele landet, parfymerikjeden Skin Tonic med 68 butikker og Toyota Nordfjord og Førde med avdelinger i Førde, Måløy og Stryn.

– Totalverdien på kontraktene er i overkant av 10 millioner kroner, noe som er betydelig og gledelig for et lite selskap som vårt, som omsetter for ca. 60 millioner kroner i året, sier Kvistbråten.

Powered by Labrador CMS