Innhold fra annonsør

F.v.: Gründer Daro Navaratnam, Head of Marketing Kaja Amundsen Tenfjord, og Growth Manager Magnus Gleditsch

Gjør betaling smidigere

Dintero leverer betalingsløsninger for butikker og nettbutikker. De er uavhengige og leverer en plattform for betaling som omfatter ulike betalingsløsninger. De er en typisk one stop shop som skal fjerne kompleksiteten i betalingsbransjen.

De fleste av Dinteros kunder er små og mellomstore retailere, men de har også store kunder som Vy, Europris, Jernia, Staples og Life.

Dintero Checkout ble lansert allerede tidlig i 2020, et system som gir sluttkunden en sømløs og fleksibel betalingsløsning.

Og i november tok Dintero et nytt langt steg da de ble autorisert som betalingsforetak.

Vokser fort

Markedet for betalinger strammer seg til. Dintero er blitt utropt som en tydelig Klarna-utfordrer, men også Vipps, Lunar og Nets er blant konkurrentene.

Dintero satser på å ha bedre kundeservice og rettferdige priser.

Antall ansatte er kommet opp i 16, og de opplever god vekst: I 2021 doblet omsetningen seg. Antall transaksjoner økte med 4,1x og volumet i kroner ble firedoblet. Kundebasen ble tredoblet.

– Vi er inne i en svært god utvikling. Kundene får alt de trenger til digitale betalinger hos oss, sier Growth Manager Magnus Gleditsch.

Kundene forventer smidighet

Forbrukerne har de senere årene bygget opp en forventning til sømløs checkout. I dag forventes alle typer betalingsalternativer. Butikker ønsker typisk alternativer som Visa, Mastercard, Vipps, Swish faktura og delbetaling (Walley). Bedriften oppretter en konto på nett, og så sørger Dintero for resten.

Tech-first

Dintero er et tech-first fintech-selskap som leverer fremtidens betalingsløsninger. De har satset på å bygge opp en solid tech-avdeling med fokus på utvikling som løser kundens utfordringer og gjør betaling enkelt.

– Vi jobber mye med tech'en vår. Vi gjør de tunge jobbene ordentlig første gang. Vi tar ikke caser hvor vi ikke klarer å levere skikkelig, understreker Gleditsch.

80% av utviklingen gjøres av ansatte utviklere på hovedkontoret i Oslo og på avdelingen i Skien.

Dintero bruker naturlig nok også underleverandører. De leverer ikke hardware selv, og betalingene prosesseres av underleverandører.

Fart viktig

Som et ungt og ekspansivt selskap er Dintero fleksible og raske.

– Markedet vektlegger i økende grad fart. De store, tradisjonelle aktørene innen betaling preges av sine strukturer og legacy og snur seg ikke like fort rundt. Vi startet ikke som bank eller kredittinstitusjon, forteller Gleditsch.

Dintero er nær kundene sine som forholder seg til sin faste KAM. I tillegg har de kundeservice som er felles for alle.

Kunder forteller at Dinero scorer høyt på sin kundeservice.

Trender

Blant feltene på betalingsfeltet hvor Dintero vokser er B2B og split payment

– Vi hjelper mindre aktører å komme inn på plattformer og markedsplasser, sier Gleditsch.

Flere velger å selge fordringene sine og får 97,5 % av omsetningen utbetalt umiddelbart. Kredittsjekken skjer i sanntid i betalingsløyeblikket.

Split payment er i vekst, og Dintero har nylig lansert sin løsning. Dintero ser større etterspørsel etter å splitte enkeltbetalinger, eksempelvis en tjeneste som har flere leverandører hvor kunden skal betale ett beløp. Dintero tar seg av at betalingen automatisk splittes mellom mottakerne, mens sluttkunden opplever en smidig betaling.

Med split payment kan Dintero rette seg mot større kunder.

Inn i flere land

Dintero har vært tydelige på at de skal vokse også utenfor landets grenser. Utenlands vil de ikke drive med direktesalg, men knytte seg opp mot partnere. Nå har de vært til stede i Sverige – på Klarnas hjemmebane – i et drøyt år. De har fått en rekke kunder, blant annet Jula. Allerede kommer ti prosent av omsetningen fra Sverige.

Magnus Gleditsch forteller at de har ambisjoner om å gå inn i flere land.

Også kundeklubb

I forlengelsen av betalingsplattformen kan Dintero kunder få løsninger som lojalitetsprogram og kundeklubb.

Etter å ha levert slik løsning til blant andre en så markant retailer som Europris, får Dintero stadig forespørsler fra nye kunder. Dintero leverer gjerne, men samtidig er klart at betalinger vil forbli hovedproduktet.

– Vi er svært fornøyde med å ha gått over til Dintero. Plattformen er brukervennlig og har alle betalingsløsningene som kundene våre etterspør, sier daglig leder Henrik Hulaas i Glass & Interiør.

Byttet betalingsløsning – "Vi sparer penger og får svært god kundeservice"

Nettbutikken Glass og Interiør er blant de største i sitt segment i Norge og tilbyr hele 20.000 varelinjer for hjem og hytte.

– Vi satser på kjente merkevarer i det øvre prissjiktet, forteller daglig leder Henrik Hulaas.

Administrasjonen til nettbutikken er lokalisert i Kornis gamle fabrikk på Barkåker utenfor Tønsberg.

Opprinnelig hadde Hulaas en interiørbutikk som i 2006 ble supplert med nettbutikk. I 2008 besluttet eierne å selge den fysiske butikken for kun å drive nettbutikk. glassoginterior.no har siden hatt fin organisk vekst og er oppe i en omsetning på over 50 millioner.

Har prøvd flere

Henrik Hulaas forteller at de har brukt ulike betalingsløsninger i løpet av disse årene.

– Men enten har de vært kostbare, eller så har de hatt svak funksjonalitet.

Han forhørte seg med flere kolleger i bransjen og fikk Dintero anbefalt.

– Vi er svært fornøyde med å ha gått over til Dintero. Plattformen er brukervennlig og har alle betalingsløsningene som kundene våre etterspør, konstaterer han fornøyd.

Sparer penger, god service

– Løsningen fungerer bra, og Dintero har veldig gode priser, fortsetter Hulaas.

Han estimerer at Glass og Interiør vil spare kr 250.000 årlig på å benytte checkout fra Dintero.

Henrik Hulaas understreker at Dintero er svært gode på kundeservice.

– Dintero er helt rå på support og kundeoppfølging. Vi kommer raskt i kontakt med support ved behov. Der er de klart bedre enn andre leverandører vi har hatt, sier han.

Kundeklubb

I neste omgang kommer trolig Glass og Interiør også til å ta i bruk kundeklubbløsningen fra Dintero.

– Det er verdifullt å samarbeide med noen som kjenner våre behov, og som vi kan stole på. Dessuten er det praktisk å ha alt samlet på én plattform, avslutter Henrik Hulaas.

Powered by Labrador CMS