Illustrasjonsfoto: NetOnNet

Vekst og bedre resultat for NetOnNet

NetOnNet viser en økning i salg på 7,5 prosent og et overskudd på MSEK 45,6 (9,0) i 2018.

Publisert

− Vår sterke vekst tilskriver vi vår satsing på digitale løsninger, økt satsing på B2B samt flere initiativ som forenkler kundeopplevelsen i samtlige kanaler, sier VD Susanne Holmström i en kommentar til fjorårsresultatet i en pressemelding.

Tok markedsandeler

− Vi har også fortsatt vårt fokus på å få ut maksimal effekt av tidligere omorganisering og systemendringer gjennom å effektivisere prosesser, kutte kostnader og priser. Gjennom sterke samarbeid har vi fortsatt å forenkle for våre kunder blant annet gjennom nye leveringsmetoder og betalingsløsninger. Videre har sortimentet økt med både flere varemerker og mer prisgunstig tilbehør.

Susanne Holmström: − Vi tok markedsandeler i 2018 og vi styrket vår lønnsomhet. (Foto: Linda Söndergaard)

− Vi tok markedsandeler i 2018 og vi styrket vår lønnsomhet. Med vår sterke plattform ser jeg store muligheter for fortsatt vekst. Sammen med kunder, partnere og våre medarbeidere kan vi fortsette å vokse og fornye oss samt utfordre bransjen. I 2019 skrur vi opp utviklingstakten enda mer og kommer til å tilby våre kunder nye og enda enklere måter å handle hjemmeelektronikk på, sier Susanne Holmström.

Oppsummering av året

  • NetOnNet-konsernets netto-omsetning ble MSEK 5 283 (4 915), en økning på 7,5 prosent sammenlignet med 2017.
  • Justert for salg i konsernet, var veksten i 2018 11,3 prosent, hvorav sammenlignbar vekst gikk opp med 8,8 prosent.
  • Driftsresultatet ble MSEK 45,6 (9,0) med en driftsmargin på 0,9 prosent (0,2). Resultatforbedringen skyldes en kombinasjon av vekst og kostnadseffektivitet.

NetOnNet

I pressemeldingen kaller selskapet seg ‘Prispresseren på hjemmeelektronikk’: Siden 1999 har NetOnNet solgt forbrukerelektronikk fra egne og kjente merker direkte fra lageret. Vårt fokus er å forenkle alt vi kan for å tilby forbrukerelektronikk billigere enn andre. Dette er mottoet til hele NetOnNet og er basert på vårt unike selvbetjeningskonsept. Kunder velger NetOnNet, ikke bare fordi vi har lave priser, men også fordi vi gjør det lettere og mer redeligmed fokus på kunden selv. Slik skaper vi merverdi og et sterkt forhold til våre kunder. NetOnNet selger til forbrukere og bedrifter på nett samt gjennom våre 32 Lagershopper i Sverige og Norge. Selskapets hovedkontor ligger i handelsbyen Borås i Sverige, skriver selskapet i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS