Apotek1 kåret til Årets butikkjede

Under kjøpesenterkonferansen i dag mottok Apotek1 prisen som Årets kjede. KID og Mester Grønn var de øvrige finalistene. For bare en måned siden mottok Apotek1 Handelsprisen på Handelskonferansen, så 2017 må kunne kalles et kronår for kjeden.

Publisert

− Apotek1 er en velkjent og populær aktør i sitt segment. De har i stor grad evnet å markedsføre seg til en ”top-of-mind”- posisjon hos en stor andel av befolkningen, både via tradisjonelle og mer moderne markedsføringskanaler. Dette har resultert i en solid vekst i omsetning, og vi er glade for at så mange som rundt en tredjedel av kjedens butikker er etablert på et kjøpesenter, sier Rolf O. Svendsen, leder NCSC Norge.

Grundig vurdering ligger bak

Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke butikkjeder i Norge, og det er kjøpesenterbransjen selv som stemmer frem de ti beste, før en jury nominerer tre og en vinner kåres. Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet service, omsetningsutvikling, deltakelse på sentrenes aktiviteter, butikkenes utforming og grad av fornying, generell markedsføring, intern oppfølging av ansatte og kjedens helhetlige konsept.

Høythengende priser

NCSCs kjøpesenterkonferanse er en av de viktigste arrangementene i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Konferansen samler de viktigste personene fra kjøpesenterbransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet og formidler ny kunnskap, inspirasjon og nye idèer til deltakerne. Som tidligere sto en lang rekke internasjonale og nasjonale størrelser på scenen, og NCSCs gave til foredragsholderne ble i år donert til UNICEF.

I tillegg til «Årets butikkjede» deles også prisene «Den Gylne Idé» og «Årets kjøpesenter» ut.
−Pågangen til konkurransen og oppmerksomheten rundt vinnerne øker fra år til år. Prisene er blitt et viktig verktøy for å inspirere og øke kvaliteten på arbeidet både i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen, sier Rolf O. Svendsen i NCSC.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Årets jury: 

Kathrine Knutsen Tilrem, Citycon (juryleder)

Morten Mørken, Boostcom

Enza Mola Sundbye, Storebrand Asset Management

Simen Brekke Olsen, Olav Thon

Torodd Nymoen, Scala

Elisabeth Lohk, Gulskogen Shoppingsenter

Nordic Council of Shopping Centers Norge er den eneste foreningen i Norge for kjøpesenterbransjen og den norske avdelingen har nærmere 350 medlemmer. Totalt har den nordiske foreningen over 1100 medlemmer, og har aktiviteter i alle nordiske land. 

NCSC står også bak utdelingen av Kjøpesenterprisene: Årets Kjøpesenter, Årets Butikkjede, Årets Driftsteam og markedsprisen Den Gyldne Idé. Disse prisene deles ut på Kjøpesenterkonferansen hvert år.

Powered by Labrador CMS