Finalist Årets markedsaktivitet

Magnus fikk ja fra Merete på senteret, og forlovelsesringene er på, med et stort antall senterkunder og butikkansatte som tilskuere på Alti Futura.

Ikke et øye var tørt under "Det perfekte frieri" på Alti Futura

Alti Futura er en av tre nominerte til prisen Årets Markedsaktivitet på Kjøpesenterkonferansen. Kampanjen de er nominert for ble kalt "Det perfekte frieri".

Publisert
Alti Futura søkte etter kandidater som ville fri på kjøpesenteret.

Hvert år kjører Alti-kjeden kampanjen "Alti kjærlighet", i februar hvor det er både morsdag og Valentines.

– Vi ønsket å gjøre noe nyskapende og kreativt. Idéen kom mot slutten av koronarestriksjonene i fjor, og vi ønsket å løfte tilbake det menneskelige aspektet og samhold, forteller assisterende senterleder Therese Schei Olsen.

Futura ønsket å finne en person som ville fri til kjæresten sin på senteret på Valentines. De gikk ut med en markedskampanje i sosiale medier for å finne kandidater som ville melde seg på.

– Vi fikk meget god respons. Alt fra unge menn til voksne damer og menn som ville fri til kjæresten på Valentines, sier senterleder Helene Oxaas.

Etter en gjennomgang av kandidatene ble så Magnus valgt ut.

– Vi fulgte ham i sosiale medier på reisen, blant annet da han så på og valgte ut ringer. Vi engasjerte butikkene på senteret, sier Schei Olsen.

Butikkene gikk sammen om en gratulasjonspakke bestående av verdikuponger, gavekort og blomster. Dermed fikk også butikkene markedsføring.

Senteret la ut teasere på Facebook og Instagram som engasjerte kundene til å følge med på reisen til frieren. Senterets kunder ble invitert til å komme til senteret den kvelden frieriet skulle skje. Lokale dansere ble engasjert, utstyrt med røde t-skjorter og roser. Gjennom en under cover-operasjon holdt de seg orientert om hvor paret lå i løypa. Da de to kom ut av heisen på senteret, ble de møtt av musikk og dansing med masse folk rundt som holdt roser og hjerter. Magnus gikk ned på kne og fridde til Merete. Heldigvis sa hun ja!

– De ble en svært rørende seanse. Både butikkansatte og kunder gråt. Atmosfæren var svært koselig, sier Oxaas.

Assisterende senterleder Therese Schei Olsen og senterleder Helene Oxaas i det samme hjertet som Magnus og Merete satt i etter frieriet på Alti Futura.

Paret fikk så blomstene, gavene og en treretters middag. Senteret og leietakeren ASECO var med på å sponse den kostbare gifteringen som Magnus hadde valgt ut.

I etterkant fortsatte Futura markedsføringen og oppfordret flere par til å hoppe i det.

– Effekt av markedsaktiviteten?

– Vi fikk en positiv effekt der og da. I februar i år ble det igjen en snakkis. Husker dere han som fridde på Futura i fjor? Så koselig det var! Det ble en rekke artikler i lokalavisa, og hovedsaken ble en av de mest leste i 2022. Futura har fått mye positiv omtale, fastslår Therese Schei Olsen.

Powered by Labrador CMS