
Alibaba forventer én milliard bestillinger på Singles' Day
Den kinesiske e-handelsgiganten Alibaba vil overgå seg selv med tidenes største Singles' Day-arrangement når 10-årsjubileet skal markeres 11. november.
Singles' Day 11.11. i fjor, var allerede da den største e-handelsdagen i verden. Ifølge Adobe ble det solgt varer for $ 25,3 milliarder. Til sammenligning ble det på Black Friday i USA i fjor solgt varer for ‘bare’ $ 5 milliarder.
Som ledd i Alibabas nye "New Retail"-strategi lover e-giganten at årets arrangement vil overgå fjorårets ved å åpne seks nye forbruksmarkeder, som i år for første gang får tilgang til de lukrative Singles' Day-tilbudene: Thailand, Singapore, Indonesia, Malaysia, Filippinene og Vietnam. Alibaba Group Holding forventer å oppnå én milliard bestillinger på 24 timer. Inne på e-plattformene Lazada og Alibaba ligger 180.000 kinesiske og globale merkevarer. Det sørøst-asiatiske datterselskapet Lazada Group er integrert i årets Singles Day'-festival. Det er South China Morning Post som melder dette.
Til sammen vil årets globale handelsfestival for Alibaba dekke 400 byer, 200.000 ‘smart stores’ og et hundretall viktige kommersielle soner i fastlands-Kina.